سیاست اقتصاد فرهنگی چین: تفاوت میان نسخهها
ظاهر
بدون خلاصۀ ویرایش |
|||
| خط ۲۴: | خط ۲۴: | ||
== منبع اصلی == | == منبع اصلی == | ||
<sub><big>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [ | <sub><big>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی].</big></sub> | ||
== نویسنده مقاله == | == نویسنده مقاله == | ||
علی محمد سابقی | علی محمد سابقی | ||
[[رده:اقتصاد هنر]] | [[رده:اقتصاد هنر]] | ||
[[رده: | [[رده:فرهنگ و نظام فرهنگی]] | ||
نسخهٔ کنونی تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۵، ساعت ۱۶:۱۹
هدف از سیاست اقتصاد فرهنگی عبارت است از:
فراهم ساختن امکانات و تضمین لازم برای توسعهی فعالیتهای فرهنگی از طریق اتخاذ سیاستهای کاربردی به منظور کمک و حمایت از بخش فرهنگی، مالیات فرهنگی، قیمت گذاری، صنایع فرهنگی، کمکهای اجتماعی و امنیت اجتماعی اعلام شده است. در این راستا دولت چین اقدامات زیر را مد نظر داشته است:
افزایش کمک دولت چین به فعالیتهای فرهنگی از طریق:
- پشتیبانی از فعالیتهای فرهنگی سازمانهای هنری، در سطح ملی و نیز مناطق مرزی؛
- سرمایهگذاری ویژه برای احداث و گسترش کتابخانهها، موزهها، مراکز علمی و تکنولوژیکی، مراکز فرهنگی و تالارهای یادمان انقلابی و تاریخی تحت پوشش دولت؛
- حمایت از تولیدات معنوی در سطوح هنری و علمی، دانشگاههای هنر، کانونهای نمایشی؛
- حمایت و محافظت از آثار باستانی و سازمانهای فرهنگی هنری.
تقویت زیر ساختهای فعالیتهای فرهنگی در چین از طریق:
- تأسیس نهادها و امکانات فرهنگی که مستقیما در خدمت مردم باشد؛
- سرمایه گذاری برای ساخت پروژههای مهم فرهنگی دولتی مانند موزهها و سالنهای تئاتر ملی؛
- مراقبت و جلوگیری از انهدام امکانات فرهنگی هنگام بازسازی شهرهای قدیمی و توسعهی اراضی؛
- تأکید بر ساخت کتابخانه، موزه و حتی مراکز علمی و تکنولوژیکی در شهرهای بزرگ و متوسط؛
- ایجاد مراکز و ایستگاههای جامع فرهنگی در استانها و شهرستانها؛
- تخصیص بودجه و سرمایهی لازم برای تجهیز و خرید کتاب براساس مقیاس، اندازه و ذخیرهی کتابخانههای عمومی در مناطق مختلف.
نیز نگاه کنید به
سیاستهای فرهنگی چین؛ سیاستهای راهبردی توسعه جامعه فرهنگی چین
منبع اصلی
سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی.
نویسنده مقاله
علی محمد سابقی