مکتب کشاورزی محوری: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
|||
| خط ۱۳: | خط ۱۳: | ||
== منبع اصلی == | == منبع اصلی == | ||
<sub><big>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [ | <sub><big>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی].</big></sub> | ||
== نویسنده مقاله == | == نویسنده مقاله == | ||
علی محمد سابقی | علی محمد سابقی | ||
[[رده:ایدئولوژی، مکتب، انگاره(پارادایم) و رویکرد حاکم بر نظام سیاسی]] | [[رده:ایدئولوژی، مکتب، انگاره(پارادایم) و رویکرد حاکم بر نظام سیاسی]] | ||
نسخهٔ کنونی تا ۲ دسامبر ۲۰۲۵، ساعت ۰۷:۴۵
معتقدان به اصالت کشاورزی(Agriculturalists)، مکتب کشاورزی محوری، بر فلسفهی اجتماعی زمینداری مبتنی است که خواهان مساوات اجتماعی اتوپیایی و اشتراکی است.
این مکتب معتقد است که جامعهی بشری با توسعهی کشاورزی تکامل یافته و به کشاورزی وابسته است. پیروان این مکتب معتقدند، حکومت ایدهآل، پس از حکومت نیمه اسطورهای شِن نونگ (Shennong)، پادشاه نیمه خدایی که مهارتها و ابزارهای کشاورزی را کشف و به مردم آموزش کشت و کار را داد، شکل گرفت.
حاکم با فضیلتی که همراه مردم به شخم زدن زمین میپرداخت و از خزانهی دولت حقوقی دریافت نمیکرد، بلکه از درآمد کار و تلاش خودش استفاده میکرد. این مکتب معتقد به تثبیت قیمت کالاهای یکسان بدون در نظر گرفتن کیفیت آن و عرضه و تقاضای بازار بود.[۱]
نیز نگاه کنید به
آیین ها، ادیان و مذاهب باستانی و بومی چین؛ آیین های فلسفی دوران باستان؛ موهیست ها
کتابشناسی
- ↑ Denecke, Weibke (2011).The Dynamics of master Literature: early Chinese Thought from Confucius to Han Feizi. Harward University press
منبع اصلی
سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی.
نویسنده مقاله
علی محمد سابقی