مراکز تحقيقاتی علمی و آموزشی در چین

از دانشنامه ملل
نسخهٔ تاریخ ‏۳ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۲۳ توسط Amani (بحث | مشارکت‌ها)

آموزش ­های ارائه شده در دانشگاه­ های چین کاملا مطابق با برنامه ­های استاندارد آموزشی است که شامل برگزاری کنفرانس، مباحثه­ ی آزاد در کلاس، حضور در کلاس ­های آموزشی و مشاوره ­ای می­ گردد. همزمان با برگزاری کلاس ­های درسی، آموزش ­های دیگری از جمله تئوریک، بازدید علمی، تدریس عملی و تحقیقات اجتماعی نیز ارائه می­ گردد. جهت ارتقای سطح علمی دانشجویان، کتابخانه­ های دانشگاه­ ها فعال می­ شوند تا دانشجویان اهل تحقیق و مطالعه پرورش یابند. کلیه­ ی مراکز آموزش عالی به تجهیزات پیشرفت ه­ای مجهز شده اند تا برنامه ­های آموزشی شکل اجرایی به خود بگیرند. اجرای تحقیقات علمی در مراکز دانشگاهی چین نقش مؤثری در توسعه ­ی تکنولوژی و شکوفایی ساختار اقتصادی کشور به همراه داشته و دانشگاه­ ها و دانشکده ­ها نیز نقش مهمی در انجام تحقیقات علمی ایفا می­ نمایند. در حال­ حاضر، بیش از 3402 مؤسسه­ ی تحقیقاتی در زمینه­ های گوناگون در دانشگاه­ های کشور فعالیت دارند تا نیاز­های کشور در زمینه­ های مختلف را برآورده سازند. برخی از این مؤسسات تحقیقاتی دانشگاهی، با ارائه ­ی خدمات علمی-پژوهشی به بخش های تولیدی دولتی و خصوصی، در تأمین هزینه ­های آموزشی و توسعه ­ی علمی دانشگاه مربوطه نقش مؤثری دارند. چاپ و انتشار مقالات و رساله ­های علمی دانشمندان چینی در نشریات بین المللی در رده بندی جهانی سال 2003 مقام پنجم را به خود اختصاص داد و میزان امتیازهای انحصاری در اختراعات کشور نیز فزونی گرفته که بیانگر توسعه پایدار نوآوری در چین است.[۱]

کتابشناسی

  1. سابقی، علی محمد(1392). "جامعه و فرهنگ چین". تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد سوم، ص.