آموزش های ابتدایی مصر

از دانشنامه ملل
نسخهٔ تاریخ ‏۲۲ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۱۶ توسط Samiei (بحث | مشارکت‌ها) (صفحه‌ای تازه حاوی «'''- مقطع ابتدایی''' اهداف استراتژیک: -       فراهم آوردن خدمات آموزشی مطلوب و با کیفیت برای همه کودکان در سن آموزش ابتدایی -       از میان برداشتن شکاف­ها و تفاوت­های میان مدارس ابتدایی -       افزایش توانمندی­های کادر آموزشی در این مقطع '''سیاست...» ایجاد کرد)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)

- مقطع ابتدایی

اهداف استراتژیک:

-       فراهم آوردن خدمات آموزشی مطلوب و با کیفیت برای همه کودکان در سن آموزش ابتدایی

-       از میان برداشتن شکاف­ها و تفاوت­های میان مدارس ابتدایی

-       افزایش توانمندی­های کادر آموزشی در این مقطع

سیاست ارتقای کیفی:

-       ارائه روش­هایی که به لحاظ محتوا و شیوه­های تدریس با استانداردهای بین­المللی مطابقت داشته باشد

-       نوسازی و تحول بخشیدن به آموزش زبان عربی، پرورش دینی و مواد مدرسی در حوزه علوم اجتماعی و تعمیق بخشیدن به مفاهیم ملی و هویتی

-       فراهم آوردن زمینه­ها و عوامل لازم برای امنیت و سلامت  محیط تحصیل و از میان برداشتن زمینه­ها و عوامل خشونت­زا در مدارس

-       تنظیم برنامه­هایی برای افزایش تعداد دانش­آموزان و کاهش میزان فرار از تحصیل و تعداد مردودی­ها

-       تأمین نیازهای همه مدارس ابتدایی به آموزگاران آموزش دیده در تخصص­های مختلف (همان: 17)

آمارها: بر اساس آمارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش مصر، تعداد دانش­آموزان، مدارس و معلمان مقطع ابتدایی در سال تحصیلی 2013-2014 به شرح زیر بوده است:

دانش­آموزان مدارس معلمان
دولتی غیردولتی دولتی غیردولتی 710/394
288/008/9 005/898 202/80 025/2

www.moe.gov.eg;2015))