آموزش های مقطع متوسطه مصر

از دانشنامه ملل
نسخهٔ تاریخ ‏۲۲ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۱۸ توسط Samiei (بحث | مشارکت‌ها) (صفحه‌ای تازه حاوی «'''دبیرستان (عمومی)''' هدف کلی این شاخه تحصیلی عبارت است از آموزش مناسب با معیارهای جهانی به گونه­ای که فارغ­التحصیلان را برای ورود به مرحله آموزش عالی آماده سازد. '''اهداف استراتژیک:''' -       افزایش امکان جذب دانش­آموز -       حمایت از توانمندی­...» ایجاد کرد)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)

دبیرستان (عمومی)

هدف کلی این شاخه تحصیلی عبارت است از آموزش مناسب با معیارهای جهانی به گونه­ای که فارغ­التحصیلان را برای ورود به مرحله آموزش عالی آماده سازد.

اهداف استراتژیک:

-       افزایش امکان جذب دانش­آموز

-       حمایت از توانمندی­های کادر آموزشی

-       تحول بخشیدن به سازوکار اداری

-       بهبود کیفیت محیط آموزش برای دانش­آموزان

-       ارائه الگوهای ابتکاری به مثابه اساسی تحول در نظام آموزشی (الخطة الاستراتیجیة للتعلیم : 75)

2- دبیرستان (فنی)

هدف کلی این شاخه آموزشی، تربیت نیروی فنی ماهری است که توانمندی­های لازم را برای رقابت در بازار کار محلی، منطقه­ای و جهانی کسب کرده باشد و به شکلی ایجابی در توسعه کشور مشارکت داشته باشد.

اهداف استراتژیک

-       افزایش فرصت­ها و نوسازی رشته­های تخصصی آموزش فنی در مصر و کشورهای اطراف دریای مدیترانه

-       دگرگون سازی روش­ها متناسب با اقتضائات جدید با هدف همراه شدن با بازار کار

-       فراهم آوردن تجهیزات و فناوری آموزش مناسب با نوع آموزش­های فنی و تعدد دانش­آموزان

-       ارتقای سطح حرفه­ای و مادی و معنوی آموزگار

-       فعال­سازی مشارکت­های محلی و بین­المللی

-       فعال­سازی طرح شورای عالی آموزش فنی و تربیت حرفه­ای

-       آموزش و تربیت برای ایجاد شغل (همان:78)

آمارها: آمارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش مصر در سال تحصیلی 2013-2014، تعداد دانش­آموزان و مدارس و معلمان مقطع دبیرستان (عمومی و فنی) را به شرح زیر نشان می­دهد:

الف: دانش­آموزان:

نوع دولتی غیردولتی جمع
عمومی

صنعتی

کشاورزی

بازرگانی

194/279/1

359/791

513/165

692/545

278/176

856/2


459/104

472/455/1

215/794

513/165

151/650