اصول کلی نظام آموزشی کانادا

از دانشنامه ملل
نسخهٔ تاریخ ‏۱۷ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۹:۴۸ توسط Rashid (بحث | مشارکت‌ها)

اهداف و اصول کلی نظام آموزشی

از مهم‌ترین اهداف کلی آموزشی، می‌توان به پرورش ذهنی، آمادگی حرفه‌ای، رشد اجتماعی، اخلاقی و فردی دانش‌آموزان اشاره نمود. محورهای تمرکز حوزه آموزشی به موارد ذیل محدود می‌شود:

1. دانش‌آموزان: در این رویکرد مواد درسی و سیاست‌های آموزشی برحسب مهارت‌های دانش‌آموزان و با اولویت قرار دادن استانداردهای آموزشی اتخاذ می‌گردند.

2. آموزگاران: این محور همان شیوه سنتی آموزشی است که مجدداً مورد توجه قرار گرفته است. بنابر اساس سیاست مذکور، تعداد دروس پایه اصلی افزایش و دروس انتخابی کاهش می یابد و آزمون‌های سراسری در سطوح استانی برگزار می‌شود.

3. آموزش میراث فرهنگی و ارزش‌های سنتی و ملی.

4. ارتقاء سطح فرهنگی جوامع بومی و غیربومی از طریق آموزش‌های رسمی در جهت احترام گذاردن به فرهنگ‌های رایج در کشور.

5. برخورداری همگانی از فرصت‌های آموزشی و اعمال سیاست تکثرگرایی فرهنگی . [۱] [۲][۳]

نیز نگاه کنید به

کتابشناسی

  1. Council of Ministers of Education Canada, (2008), "Canadian Education", Canada, Toronto, Ontario, M4V1N6. July.
  2. Lang, Daniel W., House, Dawn, Young, Stacey, and Jones, Glen A. (2000). University Finance in Ontario. Research Monographs in Higher Education No. 5. Winnipeg: Centre for Higher Education Research and Development, University of Manitoba.
  3. لاریجانی، فاضل(1395). جامعه و فرهنگ کانادا. تهران : موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی