آموزش بین فرهنگی و دو زبانه در آرژانتین

از دانشنامه ملل
نسخهٔ تاریخ ‏۱۲ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۱۷:۰۵ توسط Samiei (بحث | مشارکت‌ها) (صفحه‌ای تازه حاوی «'''آموزش بین فرهنگی و دو زبانه''' این شکل آموزشی در سال‌های پس از بازگشت مجدد دموکراسی به کشور و اصلاحیه قانون اساسی ۱۹۹۴ به سیستم آموزش و پرورش افزوده شد و در واقع شامل حال بومیانی است که در بخش‌های کوچکی از کشور مستقر هستند. بر اساس بند ۱۷ ماده...» ایجاد کرد)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)

آموزش بین فرهنگی و دو زبانه

این شکل آموزشی در سال‌های پس از بازگشت مجدد دموکراسی به کشور و اصلاحیه قانون اساسی ۱۹۹۴ به سیستم آموزش و پرورش افزوده شد و در واقع شامل حال بومیانی است که در بخش‌های کوچکی از کشور مستقر هستند. بر اساس بند ۱۷ ماده ۷۵ قانون اساسی کشور، دولت موظف است در اجرای آموزش و پرورش رایگان برای همه فرزندان کشور، توجه ویژه‌ای را به حفظ و تقویت هنجارهای فرهنگی، بومی، زبان‌های محلی و قومی و هویت نژادی همه اتباع کشور و در جهت ارتقاء و بهبود سطح زندگی مردم در جهان چند فرهنگی موجود به کار بندد.

در مدارس خاصی که برای بومیان در چند استان کشور دایر شده است، آموزش‌های اجباری در مقاطع ابتدایی و دبیرستان به دو زبان مادری و زبان رسمی کشور ارائه می‌شود. استان‌ها صلاحیت خاص یافته‌اند که در بافت و ساختار این مدارس توجه ویژه و احترام خاصی به آداب، رسوم و باورهای این اقوام و اقلیت‌ها صورت گیرد. شایان ذکر است که مدارس خاص سایر اقوام و ملیت‌ها نیز در چارچوب همین قانون رسمیت‌گرفته و دایر شده است. در حال حاضر مسلمانان، یهودیان، ارامنه و ... مدارس خاصی را دایر نموده‌اند. به ویژه یهودیان اهتمام خاصی را به مدارس اختصاصی و آموزش زبان عبری و باورهای مذهبی یهودی نشان داده‌اند.

مراکز اسلامی مسلمانان نیز، مدارس اسلامی را برای دانش‌آموزان در همه مقاطع دایر کرده و در آن‌ها ضمن آموزش زبان عربی به آموزش آموزه‌های اسلامی و قرآن کریم می‌پردازند.