اینترنت در اسپانیا

از دانشنامه ملل
نسخهٔ تاریخ ‏۲۳ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۱۷:۴۱ توسط Samiei (بحث | مشارکت‌ها) (صفحه‌ای تازه حاوی «اینترنت نیز پدیده ی نوینی است که امروزه حجم زیادی از اطلاعات را در اختیار مردم می گذارد و این در حالیست که نسخه های الکترونیکی برنامه های مختلف دیگر رسانه های ارتباطی را می توان به سادگی در سایت های گوناگون وپر بیننده ی  اینترنتی یافت.اسپانیا...» ایجاد کرد)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)

اینترنت نیز پدیده ی نوینی است که امروزه حجم زیادی از اطلاعات را در اختیار مردم می گذارد و این در حالیست که نسخه های الکترونیکی برنامه های مختلف دیگر رسانه های ارتباطی را می توان به سادگی در سایت های گوناگون وپر بیننده ی  اینترنتی یافت.اسپانیا نسبت به کشورهای اطراف خود،دیرتر به اینترنت دسترسی پیدا کرد. طبق آخرین آمارقطعی یوروستات همه ی کاربران اسپانیایی از دسامبر  به اینترنت 2008 دسترسی دارند. طبق آمارهای بدست آمده در سالهای اخیر گسترش اینترنت در اسپانیا رشد بسزایی داشته است.گفتنی است، هنوز یک سوم ازمردم به طور روزانهاز اینترنت استفاده نمی کنند، این در حالی است که استفاده از اینترنت با وجود محدودیت های زیادی که در سطح جامعه با آن روبروست، در طی چهار سال گذشته حدود %20 رشد داشته است.

1 ) مهم ترین این محدودیت ها،بین کاربران است:

در هر روز %78 از کاربران اینترنت از سنین 14تا 19 سال هستندو %13 بیش از 65سال دارند.

2) سطح اجتماعی :

با وجودیکه بیش از %52 از کاربران اینترنت از سطح بالای جامعه هستند اما در بین سطوح پایین ترروزانه ،استفاده از اینترنت تا %13 کاهش می یابد.

3 ) جنسیت :

بین کاربران زن و مرد در اسپانیا بیش از هشت درصداختلافات وجوددارد.روزانه %38 از کاربران مرد و  %6/29 ازآنها زن هستند.  

2/60 درصد مردم اسپانیا به اینترنت دسترسی دارند که 8/57 درصد از آن ها تقریباَ هر روز از اینترنت استفاده می کنندو بیشتر آن ها مردان زیر 44 سال هستند.

2/92 درصد از کاربران، سنین 14 تا 24 سال، 7/81 درصد از کاربران سنین 25 تا 34 سال، 9/68 درصد 35 تا 44 سال، 6/51 درصد 45 تا 54 سال ، 6/33 درصد 55 تا 64 سال و 9/10 درصد بیش از 65 سال سن دارند.

در میان استفاده های گوناگون اینترنت آنچه بیشتر جالب توجه است این است که اینترنت به نوعی کامل کننده ی وسایل ارتباط جمعی دیگر است .آنچه از داده های آماری می توان در این زمینه استنباط کرد بدین شرح است:

امروزه تنها وسیله ی ارتباط جمعی قدیمی که به اینترنت شباهت زیادی دارد نشریات وروزنامه ها(مطبوعات) بر روی کاغذ است، اکثر کاربران جدی اینترنت (%57)، می گویند خواندن روزنامه تا حدودی شبیه به کارکردن با اینترنت است، در حالیکه در بین این افراد%23 کسانی هستند که تنها با اینترنت کار میکنند وعلاقه ای به مطبوعات بر روی کاغذ ندارند.

* برای اکثر کاربران ، اینترنت منبع اصلی دریافت اطلاعات می باشد. %53 از آنان معتقدندکه دسترسی شان به اطلاعات روز وابسته به وب سایت هاست، نه وسایل ارتباط جمعی عادی.                                                

*باید اذعان داشت که اینترنت به عنوان وسیله ای برای دیدن تلویزیون یا گوش دادن رادیوخیلی تاثیر گذار نبوده است. دیده شده که اینترنت  با اینکه بیشتر استفادۀ خانگی دارد، ولی هنوزهم مردم ترجیح می دهند برای استفاده از تلویزیون ورادیواز راه های سنتی استفاده کنند. با وجود گسترش اینترنت در میان اقشارجامعه %24 از کاربران اینترنت روزانه رادیو را از طریق اینترنت گوش داده و%15 آنها تلوزیون را ازاینترنت تماشا می کنند.در حال حاضر تا حدودی می توانبرنامه های مختلف را به صورت آنلاین دید و یا گوش داد.

اینترنت به عنوان  وسیله ی ارتباط جمعی اهمیت بسیار زیاد ی دارد و  باوجود اشتباهاتی که گاهی در آن پیش می آید، اهمیت آن روز به روز بیشتر می گردد.

*طبق آمارسال 2009 درسال های اخیربرتعداد کاربران اینترنت هرروز بیشتر شده و در همان سال تعداد کاربران که در اسپانیا روزانه از اینترنت استفاده می کردند، %33 بوده است.