طرح های اجرایی فرانسه برای افزایش توریست

از دانشنامه ملل
نسخهٔ تاریخ ‏۱ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۱۶:۴۸ توسط Samiei (بحث | مشارکت‌ها) (صفحه‌ای تازه حاوی «'''طرح های اجرایی فرانسه برای افزایش توریست''' نابسامانی در اقتصاد جهانی و بحران اقتصادی که گریبانگیر اگثر کشورهای توریست فرست جهان شده است در کنار افزايش ارزش يورو نسبت به پوند و دلار امریکا، عدم توانايي کشورهای اروپایی به عنوان مقصدهای سنتی...» ایجاد کرد)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)

طرح های اجرایی فرانسه برای افزایش توریست

نابسامانی در اقتصاد جهانی و بحران اقتصادی که گریبانگیر اگثر کشورهای توریست فرست جهان شده است در کنار افزايش ارزش يورو نسبت به پوند و دلار امریکا، عدم توانايي کشورهای اروپایی به عنوان مقصدهای سنتی سفر در رقابت با جاذبه‌هاي جديد و ارزان قيمت صنعت گردشگري همچون مصر، ترکيه و کشورهاي منطقه شرقي درياي مديترانه، از جمله عوامل تاثیرگذار در کاهش تقاضا برای سفر به مناطق توریستی سنتی جهان بوده است. به گزارش ورلد توريسم، در آستانه سال نو ميلادي 2012 مقامات شهرداري پاريس برنامه‌هاي زيادي را براي افزايش گردشگران اين شهر به مرحله اجرا گذاشته‌اند كه براساس يكي از آنها، گدايان حق ورود در مناطق گردشگري پاريس را ندارند تا گردشگران بدون نگراني از خالي‌شدن جيب‌هايشان بتوانند هم از نقاط ديدني پاريس ديدن کرده و کيف‌هايشان را نيز پر از سوغاتي‌هاي فرانسوي کنند.

توریسم غذا: فرانسه به منظور بازيافتن جايگاه گذشته خود در دومين رديف جدول کشورهاي توريستي جهان کمپين ويژه بازاريابي توريسم راه اندازی کرد .اين کمپين به منظور جذب درآمدهاي خارجي بيشتر از محل سفر توريست هاي خارجي و تشويق آن ها به خريد و خرج کردن پول در فرانسه از سوي وزارت تجارت اين کشور طراحي و سازماندهي شده است.کمپين جديد توريسم فرانسه که با هدف ارتقاي سطح ديدار و سفر به فرانسه و افزايش امکانات بالقوه آن در اين زمينه براي اوقات تعطيل سازماندهي شده با تاکيد ويژه بر غذا و سبک زندگي و مدهاي روز زندگي تمامي خدمات و ويژگي هاي فرهنگي و اجتماعي اين کشور را به گونه اي مرتبط با هم به جهانيان معرفي مي کند. درهمين راستا وب سايت جديد و نيز فرم هاي درخواست از طريق تلفن همراه طراحي شده است که به توريست ها امکان مي دهد به تناسب نيازها و علايق خود بتوانند از برنامه ها و امکانات موجود توريستي فرانسه استفاده کنند ودرواقع خود طراح برنامه سفر خود به اين کشور باشند. اين سايت که توسط اداره توريسم فرانسه اداره مي شود نسخه آزمايشي خود را به زبان فرانسه و انگليسي راه اندازي کرده است.

توریسم درمانی:شهروندان فرانسه علاوه بر فرهنگ، تاريخ و... به نظام بهداشت عمومي کشورشان مفتخرند و معتقدند از اين نظر يکي از بهترين‌ها در جهان هستند. به گفته سازمان بهداشت جهاني، اين کشور يکي از بهترين مراکز درمان بيماري‌هاست. مراکز درماني بسيار پيشرفته و بهره‌گيري از کادر کارآمد و مجرب باعث شده شهروندان کشورهاي مختلف جهان براي درمان بيماري‌ها به اين کشور اروپايي سفر کنند. نظام سلامت فرانسه با ارائه خدمات سطح بالا و ارزان، شهروندان و بيماران را به استفاده از خدمات درماني اين كشور ترغيب مي‌کند. در مقايسه با ديگر کشورها، هزينه استفاده از مراکز درماني در فرانسه بسيار پايين است. در سال 2004، نظام سلامت فرانسه اصلاح شد. اين تغييرات کمک کرد تا پزشکان 75 درصد بيشتر به مبتلايان بيمارهاي عفوني و صعب العلاج خدمات ارزان قيمت بدهند و گردشگران بيشتري براي درمان به اين کشور سفر کنند. سازمان بهداشت جهاني اعلام کرده امکانات و پزشکان بخش اورژانس و پرستاري بيمارستان‌ها و مراکز درماني فرانسه در اروپا بي‌نظير است. کارشناسان معتقدند افراد مبتلا به سرطان‌هاي نادر، بيماري‌هاي قلب و عروق و نارسايي کليه براي درمان بايد به فرانسه سفر کنند.

توریسم جنگ : فرانسه به عنوان  مقصد درجه يک جهاني ، درتلاش است که از گنجينه‌هاي خود در سايت‌هاي جنگي و خاطرات و بقاياي به جا مانده از جنگ‌هاي جهاني از جمله موزه جنگ و گورستان‌هاي جنگي به عنوان جاذبه‌هاي کليدي در جذب توريست استفاده کند. برگزاری نخستين کنفرانس ملي توريسم جنگ و افتتاح یک موزه جديد با عنوان موزه جنگ فرانسه توسط رئیس جمهور فرانسه از اقداماتی است که در این زمینه انجام شده  است. "سرژ بارسليني" مدير آرشيو در وزارت دفاع فرانسه درهمين زمينه مي گويد: «اين نوعي توريسم خاطرات، توريسم زيارتي و توريسم بزرگداشت و يادمان هاست. در سال 2011 تمام 155 موزه، سايت و يادمان‌هاي تاريخي جنگ در فرانسه بيش از 6.2 ميليون نفر توريست را به خود جذب کردند که درآمدي بالغ بر 45 ميليون يورو داشت. نکته جالب آن که بيش از 45 درصد از بازديد کنندگان از کشورهاي خارجي به ويژه بريتانيا بودند.» توريسم جنگ در مقياس وسيع‌تر و خارج از فرانسه نيز به گونه‌اي سريع در سال‌هاي اخير رشد داشته است و تورهاي شخصي خاطرات جنگ در کشورهاي مختلف اروپايي برگزار مي‌شود. طبق همين گزارش به نقل از مقامات فعال در حوزه توريسم جنگ علاقه به اين نوع توريسم به طور دائم از سال 1996 که تلاش هاي گسترده اي دراين زمينه آغاز شده بود، روبه افزايش بوده است. نکته جالب تر آن که علاقه بازديد کنندگان جوان به اين تورها بسيار بيشتر از ميزان پيش بيني ها بوده وميانگين سني بازديد کنندگان عمدتا از 40 تا50 ساله است.