جایگاه رسانه در بنگلادش

از دانشنامه ملل
نسخهٔ تاریخ ‏۱۲ مهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۵:۳۹ توسط 127.0.0.1 (بحث) (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).)

11. 1. جایگاه و نقش رسانه ها و برنامه های فرهنگی رسانه ها

به مقتضای فرهنگ سیاسی شبه قاره و گرم بودن محفل سیاسی کشورهای منطقه به مشارکت گسترده مردمی در فعالیت‌ها و جریانات سیاسی  اقتصادی، نشر نسبتاً آزاد افکار و اطلاعات در این کشورها رونق بسیاری دارد و در این میان ساده‌ترین و ارزان ترین وسیله برای نشر افکار، جراید می‌باشد.

  کشور بنگلادش نیز از این قاعده مستثنی نیست. این کشور دارای افکار عمومی نکته سنج و حساس نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی خود می‌باشد. در این زمینه، رسانه‌های گروهی هر یک نقش خطیری را در انعکاس افکار، نظرات و اطلاعات در جامعه بنگلادش ایفا می‌کنند.