مدیریت ملی گردشگری چین

از دانشنامه ملل
نسخهٔ تاریخ ‏۱۳ اکتبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۸:۵۰ توسط Samiei (بحث | مشارکت‌ها) (صفحه‌ای تازه حاوی « == '''نهاد رسمی دولتی مسئول امور گردشگری چین''' == سازمان رسمی دولتی متولی امور گردشگری در چین، مدیریت ملی گردشگری چین(در سطح وزیر) است که وابسته به شورای دولتی چین است[1]. رییس کنونی این اداره کل آقای شائو چی وِی[2]  است. وظایف، مسئولیت­ها، و بخش­های...» ایجاد کرد)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)

نهاد رسمی دولتی مسئول امور گردشگری چین

سازمان رسمی دولتی متولی امور گردشگری در چین، مدیریت ملی گردشگری چین(در سطح وزیر) است که وابسته به شورای دولتی چین است[1]. رییس کنونی این اداره کل آقای شائو چی وِی[2]  است. وظایف، مسئولیت­ها، و بخش­های مختلف این نهاد به شرح زیر است.

-برنامه ریزی و هماهنگی برای توسعه­ی صنعت گردشگری، تدوین سیاست­های کلی، استاندارد سازی، تهیه و تدوین قوانین و مقررات و نظارت بر حسن اجرای آن­ها. هم­چنین، هدایت گردشگری در مناطق مختلف چین.

-تهیه و تدوین استراتژی توسعه­ی بازار چین گردی و امور گردشگران داخلی و خارجی، سازماندهی امور تبلیغات گردشگری چین و هدایت مؤسسات آموزشی و جذب گردشگری در خارج.

-سازماندهی، ساماندهی، برنامه ریزی و توسعه و حفاظت از منابع گردشگری. طراحی و توسعه­ی مناطق کلیدی گردشگری، مقاصد گردشگری و هدایت صنعت تعطیلات و اقتصاد گردشگری.

-عادی سازی بازار گردشگری، نظارت و مدیریت بر کیفیت خدمات و حمایت از حقوق قانونی و منافع گردشگران و تورگردانان. ساماندهی عملیات و خدمات شرکت­های گردشگری. سازماندهی و استاندارد سازی و آماده سازی مناطق گردشگری.

-گسترش ارتباطات و هماهنگ سازی امور گردشگری در عرصه­ی بین المللی و مسئول ارتباط با سازمان جهانی گردشگری. سازماندهی آژانس­های گردشگری خارجی مستقر در این کشور. بررسی کیفیت سرمایه گذاری­های خارجی در زمینه­ی صنعت گردشگری و آژانس­های مسافرتی خارجی.

-تبیین و اجرای سیاست­های دولت مرکزی در خصوص گردشگری مناطق هنگ­کنگ، ماکائو و تایوان و هدایت توسعه­ی این صنعت در مناطق مذکور و تأیید و صدور مجوز برای فعالیت­های آژانس­های مسافرتی متعلق به این مناطق در سرزمین اصلی و سرمایه گذاران این مناطق در صنعت گردشگری چین.

-ساماندهی و هدایت مؤسسات آموزشی و تربیتی بخش گردشگری و تعیین سیستم درجه بندی مشاغل کارکنان بخش صنعت گردشگری.

این مدیریت برای انجام مسئولیت­ها و وظایف خود دارای بخش­های اداری زیر است: بخش بین الملل؛ سیاست گذاری و امور حقوقی؛ تبلیغات خارجی؛ طرح و برنامه؛ امورمالی و بودجه؛ استاندارد سازی مدیریت؛ اداره­ی امور مناطق هنگ­کنگ، ماکائو و تایوان؛ و بخش منابع انسانی.

مؤسسات و مراکز و انجمن­های وابسته به این نهاد عبارتند از: مرکز خدمات گردشگری؛ مرکز اطلاع رسانی؛ خبر گزاری گردشگری؛ مؤسسه­ی انتشارات گردشگری؛ مؤسسه­ی مدیریت گردشگری ملی؛ انجمن گردشگری چین؛ انجمن خدمات مسافرتی؛ انجمن هتلداران؛ انجمن اتومبیل­های کرایه­ای؛ و انجمن خبرنگاران گردشگری.

هم­چنین، این مدیریت دارای 18 دفتر اصلی در 14 کشور خارجی است که به امور جذب گردشگر و تبلیغ توریستی می پردازند. کشورهای استقرار این دفاتر عبارتند از: توکیو و اوزاکا در ژاپن؛ سنگاپور؛ کاتماندو در نپال؛ سئول در کره­ی جنوبی؛ هنگ­کنگ؛ نیویورک و لوس آنجلس در آمریکا؛ تورنتو در کانادا؛ لندین در انگلیس؛ پاریس در فرانسه؛ فرانکفورت در آلمان؛ مادرید در اسپانیا؛ زوریخ در سوییس؛ سیدنی در استرالیا؛ دهلی نو در هند؛ و رم در ایتالیا. (www.en.cnta.gov.cn.)


[1] - National Tourism Administration of The People’s Republic of China.

[2] - Shao Qiwei.