آموزش دوره اول متوسطه سیرالئون

از دانشنامه ملل
نسخهٔ تاریخ ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۴:۳۷ توسط Amani (بحث | مشارکت‌ها)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)

بر اساس نظام آموزشی قدیم کشور سیرالئون، دانش‌آموزان سیرالئونی از دوره استعمار تا زمان تغییر نظام آموزشی مزبور به شرح ذیل بود:

ج:دوره متوسطه با مدرک تکمیلی جی سی‌ای او ال(G.C.E.O.L):

  • 13 سالگی               کلاس اول دبیرستان؛
  • 14 سالگی               کلاس دوم دبیرستان؛
  • 15 سالگی               کلاس سوم دبیرستان؛
  • 16 سالگی               کلاس چهارم دبیرستان؛
  • 17 سالگی               کلاس پنجم دبیرستان.

دانش‌آموزان پس از اتمام سال پنجم چنانچه فاقد شرایط علمی و مالی لازم برای ادامه تحصیل بودند می‌توانستند در امتحانات سراسری شورای غرب آفریقا شرکت نموده و ضمن اتمام تحصیلات مدرک دوره تحصیلی دبیرستان را دریافت کنند. البته دانش‌آموزان ممتاز با دارا بودن شرایط مالی مناسب می‌توانستند مراحل تکمیلی دبیرستان را ظرف دو سال سپری کرده و موفق به کسب مدرک دوره تکمیلی دبیرستان گردند.

ساختار نظام آموزشی جدید سیرالئون در مرحله دبیرستان مقدماتی عبارت است از:

  • کلاس اول دبیرستان مقدماتی؛
  • کلاس دوم دبیرستان مقدماتی؛
  • کلاس سوم دبیرستان مقدماتی.

در این دوره استعداد دانش‌آموزانی که با آزمایشگاه‌ها، فنون، حرفه‌ها و مشاغل به طور نظری و عملی آشنا می‌شوند با دقت بیشتری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در پایان این دوره با راهنمایی اولیای مدارس و معلمان مربوطه دانش‌آموزان رشته مورد علاقه خود را به طور قطعی انتخاب می‌کنند[۱].

نیز نگاه کنید به

آموزش دوره اول متوسطه ژاپن؛ آموزش های مقطع راهنمایی مصر؛ آموزش مقطع راهنمایی(سیکل اول)درچین؛ آموزش های مقطع راهنمایی سنگال؛ آموزش های ابتدایی و متوسطه آرژانتین؛ آموزش كولژ يا دوره راهنمایی فرانسه    

کتابشناسی

  1. عرب احمدی، امیر بهرام(1390). جامعه و فرهنگ سیرالئون. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی( در دست انتشار)