آموزش های ابتدایی مصر
- مقطع ابتدایی
اهداف استراتژیک:
- فراهم آوردن خدمات آموزشی مطلوب و با کیفیت برای همه کودکان در سن آموزش ابتدایی
- از میان برداشتن شکافها و تفاوتهای میان مدارس ابتدایی
- افزایش توانمندیهای کادر آموزشی در این مقطع
سیاست ارتقای کیفی:
- ارائه روشهایی که به لحاظ محتوا و شیوههای تدریس با استانداردهای بینالمللی مطابقت داشته باشد
- نوسازی و تحول بخشیدن به آموزش زبان عربی، پرورش دینی و مواد مدرسی در حوزه علوم اجتماعی و تعمیق بخشیدن به مفاهیم ملی و هویتی
- فراهم آوردن زمینهها و عوامل لازم برای امنیت و سلامت محیط تحصیل و از میان برداشتن زمینهها و عوامل خشونتزا در مدارس
- تنظیم برنامههایی برای افزایش تعداد دانشآموزان و کاهش میزان فرار از تحصیل و تعداد مردودیها
- تأمین نیازهای همه مدارس ابتدایی به آموزگاران آموزش دیده در تخصصهای مختلف (همان: 17)
آمارها: بر اساس آمارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش مصر، تعداد دانشآموزان، مدارس و معلمان مقطع ابتدایی در سال تحصیلی 2013-2014 به شرح زیر بوده است:
دانشآموزان | مدارس | معلمان | ||
دولتی | غیردولتی | دولتی | غیردولتی | 710/394 |
288/008/9 | 005/898 | 202/80 | 025/2 |
www.moe.gov.eg;2015))