سینماگران نسل جدید چین

از دانشنامه ملل
نسخهٔ تاریخ ‏۱۶ اکتبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۴:۱۶ توسط Shekvati (بحث | مشارکت‌ها) (صفحه‌ای تازه حاوی « == ''سینما گران نسل جدید'' == پس از حادثه<sub>­</sub>ی میدان تیَن اَن­مِن(1989)، نسل جدیدی از فیلم سازان وارد عرصه­ی این صنعت شدند. آن­ها فیلم­هایی ساختند که در داخل چین نمایش داده نمی­شدند، چون دولت از فیلم­هایی با موضوعات خاص حمایت می­کند. در این مقطع...» ایجاد کرد)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)

سینما گران نسل جدید

پس از حادثه­ی میدان تیَن اَن­مِن(1989)، نسل جدیدی از فیلم سازان وارد عرصه­ی این صنعت شدند. آن­ها فیلم­هایی ساختند که در داخل چین نمایش داده نمی­شدند، چون دولت از فیلم­هایی با موضوعات خاص حمایت می­کند. در این مقطع کمبود تماشاچی با توزیع مجانی فیلم رفع می­شد. در این دوره فیلم­سازان تایوان و هنگ­کنگ و چین با یکدیگر همکاری می­کردند و بودجه­ی تهیه­ی فیلم را هم با کمک یکدیگر تأمین می­کردند. این گروه در سال­های اخیر چند فیلم مطرح به سینمای جهان عرضه کرده­اند. از جمله«قهرمان»در سال2002، «قول» در سال2005  و «ضیافت» در سال 2006که فیلم­های تولید شده برای بازار جهانی بوده اند. «ببر خمیده، اژدهای مخفی» توسط«آنگ لی» ز تایوان کارگردانی شد اما هنرمندان آن از چین و هنگ کنگ بودند. «استودیو جهانی[1]» که در استان«جه­جیانگ» واقع شده، برای تولید اینگونه فیلم­ها ساخته شد که هالیوود چین یا «چاینا وود» به­شمار می­رود و شهر ممنوعه در آن بازسازی شده است.


[1] - Hengdian.