مراکز تحقيقاتی علمی و آموزشی در چین

از دانشنامه ملل
نسخهٔ تاریخ ‏۱۷ اکتبر ۲۰۲۳، ساعت ۰۵:۳۰ توسط Shekvati (بحث | مشارکت‌ها) (صفحه‌ای تازه حاوی « = بخش 5- مراکز تحقيقاتی علمي- آموزشي = آموزش­هاي ارائه شده در دانشگاه­هاي چين كاملا مطابق با برنامه­هاي استاندارد آموزشي است كه شامل برگزاری كنفرانس، مباحثه­ی آزاد در كلاس، حضور در كلاس­هاي آموزشي و مشاوره­اي می­گردد. همزمان با برگزاری كلاس­...» ایجاد کرد)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)

بخش 5- مراکز تحقيقاتی علمي- آموزشي

آموزش­هاي ارائه شده در دانشگاه­هاي چين كاملا مطابق با برنامه­هاي استاندارد آموزشي است كه شامل برگزاری كنفرانس، مباحثه­ی آزاد در كلاس، حضور در كلاس­هاي آموزشي و مشاوره­اي می­گردد. همزمان با برگزاری كلاس­هاي درسي، آموزش­هاي ديگری از جمله تئوريك، بازديد علمي، تدريس عملي و تحقيقات اجتماعي نيز ارائه مي­گردد. جهت ارتقای سطح علمي دانشجويان، كتابخانه­هاي دانشگاه­ها فعال مي­شوند تا دانشجويان اهل تحقيق و مطالعه پرورش يابند. كليه­ی مراكز آموزش عالي به تجهيزات پيشرفته­ای مجهز شده اند تا برنامه­هاي آموزشي شکل اجرایی به خود بگیرند. اجراي تحقيقات علمي در مراكز دانشگاهي چين نقش مؤثري در توسعه­ی تكنولوژي و شكوفايي ساختار اقتصادي كشور به همراه داشته و دانشگاه­ها و دانشكده­ها نيز نقش مهمي در انجام تحقيقات علمي ايفا مي­نمايند. در حال­حاضر، بیش از 3402 مؤسسه­ی تحقيقاتي در زمینه­های گوناگون در دانشگاه­هاي كشور فعاليت دارند تا نياز­هاي كشور در زمینه­های مختلف را برآورده سازند. برخی از این مؤسسات تحقیقاتی دانشگاهی، با رایه­ی خدمات علمی-پژوهشی به بخش­های تولیدی دولتی و خصوصی، در تأمین هزینه­های آموزشی و توسعه­ی علمی دانشگاه مربوطه نقش مؤثری دارند. چاپ و انتشار مقالات و رساله­های علمی دانشمندان چینی در نشریات بین المللی در رده بندی جهانی سال 2003 مقام پنجم را به خود اختصاص داد و میزان امتیازهای انحصاری در اختراعات کشور نیز فزونی گرفته که بیانگر توسعه پایدارنوآوری در چین است .