فساد جنسی در مالی: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی «مالی کشوری اسلامی است و اکثریت جمعیّت این کشور را مسلمانان تشکیل میدهند. با این حال دولت مالی تحت تأثیر قوانین عاریت گرفته از فرانسه و براساس اصول لائیسیته، فحشا را غیرقانونی اعلام نکرده است و اگرچه در این کشور فاحشهخانههای رسمی وجود ن...» ایجاد کرد) |
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
مالی کشوری اسلامی است و اکثریت جمعیّت این کشور را مسلمانان تشکیل میدهند. با این حال دولت مالی تحت تأثیر قوانین عاریت گرفته از فرانسه و براساس اصول لائیسیته، فحشا را غیرقانونی اعلام نکرده است و اگرچه در این کشور فاحشهخانههای رسمی وجود ندارد اما بسیاری از دختران جوان مالیایی به این عمل ننگین اشتغال دارند. این امر در شهرهای بزرگ مالی بهویژه باماکو رواج بیشتری دارد و زنان بدکاره معمولاً در مناطق گردشگری و مرکز اقامت گردشگران خارجی استقرار دارند. | [[مالی]] کشوری اسلامی است و اکثریت جمعیّت این کشور را مسلمانان تشکیل میدهند. با این حال دولت مالی تحت تأثیر قوانین عاریت گرفته از فرانسه و براساس اصول لائیسیته، فحشا را غیرقانونی اعلام نکرده است و اگرچه در این کشور فاحشهخانههای رسمی وجود ندارد اما بسیاری از دختران جوان مالیایی به این عمل ننگین اشتغال دارند. این امر در شهرهای بزرگ مالی بهویژه باماکو رواج بیشتری دارد و زنان بدکاره معمولاً در مناطق گردشگری و مرکز اقامت گردشگران خارجی استقرار دارند. | ||
فحشاء و خودفروشی در فرهنگ قبایل مختلف مالی عملی ننگ آلود شمرده شده و در افسانهها و داستانهای قومی- قبیلگی مالی فواحش زنانی بدنام و شوم درنظر گرفته شدهاند که ارواح موذی در درون آنها جای گرفتهاند '''(The Problem with Africa:''' 2010 ''')'''اين در حالي است كه در دورۀ پیش از استعمار کشور مالی، پدیدۀ فحشا اساساً وجود نداشت و عملی بسیار ناپسند و زشت بود و معدود افرادی هم که مرتکب این ناهنجاری اجتماعی میشدند، بر طبق قوانین هر قبیله، مشمول مجازاتهای سختی قرار میگرفتند. پدیدۀ فحشا پس از ورود استعمار فرانسه، بهتدریج در مالی راه یافت و پس از استقلال کشور، تعدادی از زنان جوان بهدلیل فقر و مسکنت شدید و از سر ناچاری برای تأمین معیشت خود و خانوادههایشان، به این عمل ننگین روی آوردند. براساس اطلاعات برخی منابع، تعداد قابل توجّهی از زنان بدکاره این کشور، زنان مسیحی از نیجریهاند که بهصورت غیرقانونی وارد این کشور شدهاند و به این عمل شرمآور اشتغال دارند '''( 4 Nigerian girls forced into prostitution in Mali, 2010).''' | فحشاء و خودفروشی در فرهنگ قبایل مختلف مالی عملی ننگ آلود شمرده شده و در افسانهها و داستانهای قومی- قبیلگی مالی فواحش زنانی بدنام و شوم درنظر گرفته شدهاند که ارواح موذی در درون آنها جای گرفتهاند '''(The Problem with Africa:''' 2010 ''')'''اين در حالي است كه در دورۀ پیش از استعمار کشور مالی، پدیدۀ فحشا اساساً وجود نداشت و عملی بسیار ناپسند و زشت بود و معدود افرادی هم که مرتکب این ناهنجاری اجتماعی میشدند، بر طبق قوانین هر قبیله، مشمول مجازاتهای سختی قرار میگرفتند. پدیدۀ فحشا پس از ورود استعمار فرانسه، بهتدریج در مالی راه یافت و پس از استقلال کشور، تعدادی از زنان جوان بهدلیل فقر و مسکنت شدید و از سر ناچاری برای تأمین معیشت خود و خانوادههایشان، به این عمل ننگین روی آوردند. براساس اطلاعات برخی منابع، تعداد قابل توجّهی از زنان بدکاره این کشور، زنان مسیحی از نیجریهاند که بهصورت غیرقانونی وارد این کشور شدهاند و به این عمل شرمآور اشتغال دارند '''( 4 Nigerian girls forced into prostitution in Mali, 2010).''' |
نسخهٔ ۲۶ فوریهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۲۱:۲۶
مالی کشوری اسلامی است و اکثریت جمعیّت این کشور را مسلمانان تشکیل میدهند. با این حال دولت مالی تحت تأثیر قوانین عاریت گرفته از فرانسه و براساس اصول لائیسیته، فحشا را غیرقانونی اعلام نکرده است و اگرچه در این کشور فاحشهخانههای رسمی وجود ندارد اما بسیاری از دختران جوان مالیایی به این عمل ننگین اشتغال دارند. این امر در شهرهای بزرگ مالی بهویژه باماکو رواج بیشتری دارد و زنان بدکاره معمولاً در مناطق گردشگری و مرکز اقامت گردشگران خارجی استقرار دارند.
فحشاء و خودفروشی در فرهنگ قبایل مختلف مالی عملی ننگ آلود شمرده شده و در افسانهها و داستانهای قومی- قبیلگی مالی فواحش زنانی بدنام و شوم درنظر گرفته شدهاند که ارواح موذی در درون آنها جای گرفتهاند (The Problem with Africa: 2010 )اين در حالي است كه در دورۀ پیش از استعمار کشور مالی، پدیدۀ فحشا اساساً وجود نداشت و عملی بسیار ناپسند و زشت بود و معدود افرادی هم که مرتکب این ناهنجاری اجتماعی میشدند، بر طبق قوانین هر قبیله، مشمول مجازاتهای سختی قرار میگرفتند. پدیدۀ فحشا پس از ورود استعمار فرانسه، بهتدریج در مالی راه یافت و پس از استقلال کشور، تعدادی از زنان جوان بهدلیل فقر و مسکنت شدید و از سر ناچاری برای تأمین معیشت خود و خانوادههایشان، به این عمل ننگین روی آوردند. براساس اطلاعات برخی منابع، تعداد قابل توجّهی از زنان بدکاره این کشور، زنان مسیحی از نیجریهاند که بهصورت غیرقانونی وارد این کشور شدهاند و به این عمل شرمآور اشتغال دارند ( 4 Nigerian girls forced into prostitution in Mali, 2010).
علاوه بر آن افراد سودجو بعضی از دختران نوجوان مالیایی بین سنین 12 تا 18 سالگی را میربايند و یا از والدین بسیار فقیرشان خریداری میکنند و مورد سوء استفادۀ جنسی ثروتمندان این کشور قرار میدهند. تعداد قابل توجّهی از این دختران نوجوان هم توسط باندهای بینالمللی و بهصورت قاچاق از کشور خارج و به کشورهای فرانسه، ایالات متحده، بلژیک و آفریقای جنوبی منتقل میشوند و بهعنوان فاحشههای رسمی به این عمل زشت روی میآورند..(Child Prostitution,, 2011)
جداي از آن در سالهای اخیر، چینیها هتلهای کوچکی در باماکو احداث کردهاند که بهصورت مراکز فساد غیر رسمی، بسیاری از جوانان کشور را جذب خود میکند و در عین حال، درآمد سرشاری را برای مالکان چینی که به هیچ عنوان توجّهی به رعایت مسائل اخلاقی ندارند و فقط بر افزایش درآمد خود متمرکزند، بههمراه دارد. بیتوجّهی مدیران چینی این هتلها به هنجارهای اخلاقی جامعۀ سنتی مالی در چند سال گذشته، بارها با اعتراض شدید علمای مسلمان، ائمۀ جماعات و ریش سفیدان مناطق مختلف باماکو مواجه و برخی از روشنفکران نیز با درج مقاله در نشریات کشور، خواستار تعطیّلی این هتلها شدهاند.