قبیله شانگوه: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
با جمعیتی حدود بیست هزار نفر، از کوچکترین قبایل [[زیمبابوه در یک نگاه|زیمبابوه]] و در منطقه چییرا در حومه شهر کوئهکوئه ساکن میباشند. مقاومت در برابر نفوذ فرهنگ غربی و تلاش در حفظ فرهنگ بومی این قبیله قابل توجه است. ایستادگی در برابر دشمنان کشور و نبرد با آنان و نیز تلاش جهت حفظ باورهای کهن دینی و آموزههای سنتی قبیله از ویژگیهای شاخص مردم آن میباشد<ref name=":0">عرب احمدی، امیربهرام (1382). [[زیمبابوه در یک نگاه|زیمبابوه]] سرزمین رازهای جاودان. تهران: توسعه دانش و پژوهش ایران، ص. 25.</ref><ref>ایپکچی، محمدحسن (1339). جامعه و فرهنگ [ | با جمعیتی حدود بیست هزار نفر، از کوچکترین قبایل [[زیمبابوه در یک نگاه|زیمبابوه]] و در منطقه چییرا در حومه شهر کوئهکوئه ساکن میباشند. مقاومت در برابر نفوذ فرهنگ غربی و تلاش در حفظ فرهنگ بومی این قبیله قابل توجه است. ایستادگی در برابر دشمنان کشور و نبرد با آنان و نیز تلاش جهت حفظ باورهای کهن دینی و آموزههای سنتی قبیله از ویژگیهای شاخص مردم آن میباشد<ref name=":0">عرب احمدی، امیربهرام (1382). [[زیمبابوه در یک نگاه|زیمبابوه]] سرزمین رازهای جاودان. تهران: توسعه دانش و پژوهش ایران، ص. 25.</ref><ref>ایپکچی، محمدحسن (1339). جامعه و فرهنگ [[زیمبابوه در یک نگاه|زیمبابوه]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]، ص. 49.</ref>. | ||
== نیز نگاه کنید به == | |||
[[جامعه و نظام اجتماعی زیمبابوه]]؛ [[اقوام و قبایل زیمبابوه]] | |||
== کتابشناسی == | == کتابشناسی == |
نسخهٔ ۳۰ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۱۹:۵۲
با جمعیتی حدود بیست هزار نفر، از کوچکترین قبایل زیمبابوه و در منطقه چییرا در حومه شهر کوئهکوئه ساکن میباشند. مقاومت در برابر نفوذ فرهنگ غربی و تلاش در حفظ فرهنگ بومی این قبیله قابل توجه است. ایستادگی در برابر دشمنان کشور و نبرد با آنان و نیز تلاش جهت حفظ باورهای کهن دینی و آموزههای سنتی قبیله از ویژگیهای شاخص مردم آن میباشد[۱][۲].
نیز نگاه کنید به
جامعه و نظام اجتماعی زیمبابوه؛ اقوام و قبایل زیمبابوه
کتابشناسی
- ↑ عرب احمدی، امیربهرام (1382). زیمبابوه سرزمین رازهای جاودان. تهران: توسعه دانش و پژوهش ایران، ص. 25.
- ↑ ایپکچی، محمدحسن (1339). جامعه و فرهنگ زیمبابوه. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، ص. 49.