هنرهای تجسمی در سنگال: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی «با اينكه آمدن هنرهاي مذهبي (توحيد گرايي) مسير هنرهاي تجسمی  را در سنگال بسيار تغيير داد، اما در طول سال هاي استقلال اين هنرها جايگاه ويژة خاص خود را پيدا كرد. در اين كشور در هر روستايي، در هر شهري، در خيابان ها، در كوچه پس كوچه‌ها آثار هنري زيا...» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
با اينكه آمدن هنرهاي مذهبي (توحيد گرايي) مسير هنرهاي تجسمی  را در [[سنگال]] بسيار تغيير داد، اما در طول سال هاي استقلال اين هنرها جايگاه ويژة خاص خود را پيدا كرد.
با اینکه آمدن هنرهای مذهبی (توحید گرایی) مسیر هنرهای تجسمی را در [[سنگال]] بسیار تغییر داد، اما در طول سال های استقلال این هنرها جایگاه ویژه خاص خود را پیدا کرد. در این کشور در هر روستایی، در هر شهری، در خیابان ها، در کوچه پس کوچه‌ها آثار هنری زیادی به چشم می‌خورند. هزاران سنگالی به ارائه این هنرها در بازار مشغول و فعالند. هر آرایشگر، مدل‌های هنری مخصوص خود را ارائه می‌دهد، هر تاکسی یا وسیله حمل و نقل دیگری نمادها و نشانه‌های مارابوتی خاص خود را داراست (مارابوتی که از او تقلید می کند)، هر کامیون و هر راننده‌ایی یک نماد هنری خاص خود را دارد تا جایی که گاهی اوقات این نماد برای دیگران غیر قابل فهم است.<ref>بصیری، محمدعلی، فتحی پور، ریحانه (1401 ).جامعه و فرهنگ سنگال. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی( در دست انتشار)</ref>
 
در اين كشور در هر روستايي، در هر شهري، در خيابان ها، در كوچه پس كوچه‌ها آثار هنري زيادي به چشم مي‌خورند. هزاران سنگالي به ارائه اين هنرها در بازار مشغول و فعالند.  
 
هر آرايشگر،مدل‌هاي هنري مخصوص خود را ارائه مي‌دهد، هر تاكسي يا وسيلة حمل و نقل ديگري نمادها و نشانه‌هاي مارابوتي خاص خود را داراست (مارابوتی که از او تقلید می کند )، هر كاميون و هر راننده‌ايي يك نماد هنري خاص خود را دارد تا جايي كه گاهي اوقات اين نماد براي ديگران غير قابل فهم است.  


== نیز نگاه کنید به ==
== نیز نگاه کنید به ==
خط ۹: خط ۵:
* [[هنرهای تجسمی در افغانستان]]
* [[هنرهای تجسمی در افغانستان]]
* [[هنرهای تجسمی در مصر]]
* [[هنرهای تجسمی در مصر]]
== کتابشناسی ==

نسخهٔ ‏۱ مهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۵:۴۳

با اینکه آمدن هنرهای مذهبی (توحید گرایی) مسیر هنرهای تجسمی را در سنگال بسیار تغییر داد، اما در طول سال های استقلال این هنرها جایگاه ویژه خاص خود را پیدا کرد. در این کشور در هر روستایی، در هر شهری، در خیابان ها، در کوچه پس کوچه‌ها آثار هنری زیادی به چشم می‌خورند. هزاران سنگالی به ارائه این هنرها در بازار مشغول و فعالند. هر آرایشگر، مدل‌های هنری مخصوص خود را ارائه می‌دهد، هر تاکسی یا وسیله حمل و نقل دیگری نمادها و نشانه‌های مارابوتی خاص خود را داراست (مارابوتی که از او تقلید می کند)، هر کامیون و هر راننده‌ایی یک نماد هنری خاص خود را دارد تا جایی که گاهی اوقات این نماد برای دیگران غیر قابل فهم است.[۱]

نیز نگاه کنید به

کتابشناسی

  1. بصیری، محمدعلی، فتحی پور، ریحانه (1401 ).جامعه و فرهنگ سنگال. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی( در دست انتشار)