پرش به محتوا

ساخت مجسمه های کاغذی در چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
Samiei (بحث | مشارکت‌ها)
صفحه‌ای تازه حاوی « == ساخت مجسمه­های کاغذی == مجسمه­های کاغذی چین از مراسم و تشریفات تشییع جنازه سرچشمه گرفته و یک نوع هنر مردمی است­که در آن هنرهای کاغذبری، مجسمه سازی سفالی و نقاشی رنگی، به خوبی باهم درآمیخته است. مردم معمولا در برگزاری مراسم قربانی از این مجسم...» ایجاد کرد
 
Hamidian (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
(۶ نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
[[پرونده:مجسمه-های-کاغذی-لی-هونگ-بو.jpg|بندانگشتی|مجسمه های کاغذی لی هونگ بو. برگرفته از سایت panartmag، قابل بازیابی از https://panartmag.com/%D9%85%D8%AC%D8%B3%D9%85%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%BA%D8%B0%DB%8C-%D9%84%DB%8C-%D9%87%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D9%88/]]مجسمه‌­های کاغذی [[چین]] از مراسم و تشریفات تشییع جنازه سرچشمه گرفته و یک نوع هنر مردمی است­ که در آن [[هنر کاغذ­بری چینی|هنرهای کاغذبری]]، [[مجسمه های سفالین برای تزیین پشت بام ها در چین|مجسمه سازی سفالی]] و [[هنر نقاشی در چین|نقاشی رنگی،]] به خوبی باهم درآمیخته است. مردم معمولا در برگزاری مراسم قربانی از این مجسمه­‌ی کاغذی استفاده می‌­کنند.


== ساخت مجسمه­های کاغذی ==
مجسمه‌­ی کاغذی چهار نوع است:
مجسمه­های کاغذی چین از مراسم و تشریفات تشییع جنازه سرچشمه گرفته و یک نوع هنر مردمی است­که در آن هنرهای کاغذبری، مجسمه سازی سفالی و نقاشی رنگی، به خوبی باهم درآمیخته است. مردم معمولا در برگزاری مراسم قربانی از این مجسمه­ی کاغذی استفاده می­کنند.


مجسمه­ی کاغذی چهار نوع است: 1- مجسمه­ی فرشتگان که در مقابل مقبره­ها سوزانده می­شوند. 2- آدمک هایی به شکل پسر و دختر، و آدمک­های اپرایی. 3- ماکت­های ساختمانی، دروازه و عمارت، نمادهای وسایل حمل و نقل. 4- ظروف، مانند ظروف غذایی و ظروف برای گذاشتن اشیای قربانی. آثار هنری مجسمه­های کاغذی از نظر ظاهر جذاب و بلحاظ فن­آوری آن پیشرفته هستند.
1- مجسمه‌­ی فرشتگان که در مقابل مقبره­‌ها سوزانده می‌­شوند.
 
2- آدمک‌هایی به شکل پسر و دختر، و آدمک­‌های اپرایی.
 
3- ماکت‌­های ساختمانی، دروازه و عمارت، نمادهای وسایل حمل و نقل.
 
4- ظروف، مانند ظروف غذایی و ظروف برای گذاشتن اشیای قربانی.
 
آثار هنری مجسمه‌­های کاغذی از نظر ظاهر جذاب و بلحاظ فن ­آوری آن پیشرفته هستند.<ref>سابقی، علی محمد (1392). جامع فرهنگ و ملل [[چین]]. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد سوم، ص955 و 956.</ref>
==نیز نگاه کنید به==
[[چین]]؛ [[فرهنگ عمومی در چین]]؛ [[صنایع دستی و هنرهای مردمی و فولكلور]]
==کتابشناسی==
<references />

نسخهٔ ‏۱۶ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۰۰:۱۴

مجسمه های کاغذی لی هونگ بو. برگرفته از سایت panartmag، قابل بازیابی از https://panartmag.com/%D9%85%D8%AC%D8%B3%D9%85%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%BA%D8%B0%DB%8C-%D9%84%DB%8C-%D9%87%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D9%88/

مجسمه‌­های کاغذی چین از مراسم و تشریفات تشییع جنازه سرچشمه گرفته و یک نوع هنر مردمی است­ که در آن هنرهای کاغذبری، مجسمه سازی سفالی و نقاشی رنگی، به خوبی باهم درآمیخته است. مردم معمولا در برگزاری مراسم قربانی از این مجسمه­‌ی کاغذی استفاده می‌­کنند.

مجسمه‌­ی کاغذی چهار نوع است:

1- مجسمه‌­ی فرشتگان که در مقابل مقبره­‌ها سوزانده می‌­شوند.

2- آدمک‌هایی به شکل پسر و دختر، و آدمک­‌های اپرایی.

3- ماکت‌­های ساختمانی، دروازه و عمارت، نمادهای وسایل حمل و نقل.

4- ظروف، مانند ظروف غذایی و ظروف برای گذاشتن اشیای قربانی.

آثار هنری مجسمه‌­های کاغذی از نظر ظاهر جذاب و بلحاظ فن ­آوری آن پیشرفته هستند.[۱]

نیز نگاه کنید به

چین؛ فرهنگ عمومی در چین؛ صنایع دستی و هنرهای مردمی و فولكلور

کتابشناسی

  1. سابقی، علی محمد (1392). جامع فرهنگ و ملل چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد سوم، ص955 و 956.