چالشها و مشکلات نظام آموزشی اردن: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
|||
(یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
* افزایش سریع تعداد دانشجویان<ref>التل احمد یوسف(1998)، التعلیم العالی فی الاردن، منشورات لجنة تاریخ الأردن، ص 26</ref>؛ | * افزایش سریع تعداد دانشجویان<ref>التل احمد یوسف(1998)، التعلیم العالی فی الاردن، منشورات لجنة تاریخ الأردن، ص 26</ref>؛ | ||
خط ۶: | خط ۴: | ||
* فزایش هزینههای آموزش عالی؛ | * فزایش هزینههای آموزش عالی؛ | ||
* عدم توازن و هماهنگی بین تحصیلات دانشگاهی و نیازهای بازار کار؛ | * عدم توازن و هماهنگی بین تحصیلات دانشگاهی و نیازهای بازار کار؛ | ||
* استفاده زیاد از فناوری جدید و تکیه بر آن (این امر نیاز به تغییر در روش و اسلوب موسسات مختلف دارد تا توازنی ایجاد گردد)<ref>التل احمد یوسف(1998)، التعلیم العالی فی الاردن، منشورات لجنة تاریخ الأردن، ص 28</ref>. | * استفاده زیاد از فناوری جدید و تکیه بر آن (این امر نیاز به تغییر در روش و اسلوب موسسات مختلف دارد تا توازنی ایجاد گردد)<ref>التل احمد یوسف(1998)، التعلیم العالی فی الاردن، منشورات لجنة تاریخ الأردن، ص 28</ref><ref>لایقی، غلامرضا (1402). جامعه و فرهنگ [[اردن]]. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی](در دست انتشار)</ref>. | ||
== نیز نگاه کنید به == | == نیز نگاه کنید به == |
نسخهٔ کنونی تا ۲۰ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۰۷:۵۶
- افزایش سریع تعداد دانشجویان[۱]؛
- دشواری و یکنواختی در دروس و برنامههای دانشگاهی[۲]؛
- فزایش هزینههای آموزش عالی؛
- عدم توازن و هماهنگی بین تحصیلات دانشگاهی و نیازهای بازار کار؛
- استفاده زیاد از فناوری جدید و تکیه بر آن (این امر نیاز به تغییر در روش و اسلوب موسسات مختلف دارد تا توازنی ایجاد گردد)[۳][۴].
نیز نگاه کنید به
چالشها و مشکلات نظام آموزشی مالی؛ چالش ها و مشکلات نظام آموزشی اتیوپی
کتابشناسی
- ↑ التل احمد یوسف(1998)، التعلیم العالی فی الاردن، منشورات لجنة تاریخ الأردن، ص 26
- ↑ التل احمد یوسف(1998)، التعلیم العالی فی الاردن، منشورات لجنة تاریخ الأردن، ص 27
- ↑ التل احمد یوسف(1998)، التعلیم العالی فی الاردن، منشورات لجنة تاریخ الأردن، ص 28
- ↑ لایقی، غلامرضا (1402). جامعه و فرهنگ اردن. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(در دست انتشار)