طرح های اجرایی فرانسه برای افزایش توریست: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۳ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۳ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
'''طرح های اجرایی [[فرانسه]] برای افزایش توریست'''
نابسامانی در اقتصاد جهانی و بحران اقتصادی که گریبان‌گیر اگثر کشورهای توریست فرست جهان شده است در کنار افزايش ارزش يورو نسبت به پوند و دلار امریکا، عدم توانايی کشورهای اروپایی به عنوان مقصدهای سنتی سفر در رقابت با جاذبه‌های جديد و ارزان قيمت صنعت گردشگری همچون مصر، ترکيه و کشورهای منطقه شرقی دريای مديترانه، از جمله عوامل تاثیرگذار در کاهش تقاضا برای سفر به مناطق توریستی سنتی جهان بوده است. به گزارش ورلد توريسم، در آستانه سال نو ميلادی 2012 مقامات شهرداری پاريس برنامه‌های زيادی را برای افزايش گردشگران اين شهر به مرحله اجرا گذاشته‌اند كه براساس يكی از آنها، گدايان حق ورود در مناطق گردشگری پاريس را ندارند تا گردشگران بدون نگرانی از خالی‌شدن جيب‌هايشان بتوانند هم از نقاط ديدنی پاريس ديدن کرده و کيف‌هايشان را نيز پر از سوغاتی‌های فرانسوی کنند.
====[[توریسم غذای فرانسه|توریسم غذا]]====
[[فرانسه]] به منظور بازيافتن جايگاه گذشته خود در دومين رديف جدول کشورهای توريستی جهان کمپين ويژه بازاريابی توريسم راه‌اندازی کرد. اين کمپين به منظور جذب درآمدهای خارجی بيشتر از محل سفر توريست‌های خارجی و تشويق آن‌ها به خريد و خرج کردن پول در [[فرانسه]] از سوی وزارت تجارت اين کشور طراحی و سازماندهی شده است. کمپين جديد توريسم [[فرانسه]] که با هدف ارتقای سطح ديدار و سفر به [[فرانسه]] و افزايش امکانات بالقوه آن در اين زمينه برای اوقات تعطيل سازماندهی شده با تاکيد ويژه بر غذا و سبک زندگی و مدهای روز زندگی تمامی خدمات و ويژگی‌های فرهنگی و اجتماعی اين کشور را به گونه‌ای مرتبط با هم به جهانيان معرفی می‌کند. درهمين راستا وب‌سايت جديد و نيز فرم‌های درخواست از طريق تلفن همراه طراحی شده است که به توريست‌ها امکان می‌دهد به تناسب نيازها و علايق خود بتوانند از برنامه‌ها و امکانات موجود توريستی [[فرانسه]] استفاده کنند و در واقع خود طراح برنامه سفر خود به اين کشور باشند. اين سايت که توسط اداره توريسم [[فرانسه]] اداره می‌شود نسخه آزمايشی خود را به زبان [[فرانسه]] و انگليسی راه‌اندازی کرده است.
====[[توریسم درمانی فرانسه|توریسم درمانی]]====
شهروندان فرانسه علاوه بر فرهنگ، تاريخ و... به نظام بهداشت عمومی کشورشان مفتخرند و معتقدند از اين نظر يکی از بهترين‌ها در جهان هستند. به گفته سازمان بهداشت جهانی، اين کشور يکی از بهترين مراکز درمان بيماری‌هاست. مراکز درمانی بسيار پيشرفته و بهره‌گيری از کادر کارآمد و مجرب باعث شده شهروندان کشورهای مختلف جهان برای درمان بيماری‌ها به اين کشور اروپايی سفر کنند. نظام سلامت فرانسه با ارائه خدمات سطح بالا و ارزان، شهروندان و بيماران را به استفاده از خدمات درمانی اين كشور ترغيب می‌کند. در مقايسه با ديگر کشورها، هزينه استفاده از مراکز درمانی در فرانسه بسيار پايين است. در سال 2004، نظام سلامت فرانسه اصلاح شد. اين تغييرات کمک کرد تا پزشکان 75 درصد بيشتر به مبتلايان بيمارهای عفونی و صعب العلاج خدمات ارزان قيمت بدهند و گردشگران بيشتری برای درمان به اين کشور سفر کنند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده امکانات و پزشکان بخش اورژانس و پرستاری بيمارستان‌ها و مراکز درمانی فرانسه در اروپا بی‌نظير است. کارشناسان معتقدند افراد مبتلا به سرطان‌های نادر، بيماری‌های قلب و عروق و نارسايی کليه برای درمان بايد به فرانسه سفر کنند.
====[[توریسم جنگی فرانسه|توریسم جنگ]]====
[[فرانسه]] به عنوان  مقصد درجه يک جهانی، درتلاش است که از گنجينه‌های خود در سايت‌های جنگی و خاطرات و بقايای به جا مانده از جنگ‌های جهانی از جمله موزه جنگ و گورستان‌های جنگی به عنوان جاذبه‌های کليدی در جذب توريست استفاده کند. برگزاری نخستين کنفرانس ملی توريسم جنگ و افتتاح یک موزه جديد با عنوان موزه جنگ فرانسه توسط رئیس جمهور فرانسه از اقداماتی است که در این زمینه انجام شده  است. "سرژ بارسلينی" مدير آرشيو در وزارت دفاع فرانسه درهمين زمينه می‌گويد:<blockquote>«اين نوعی توريسم خاطرات، توريسم زيارتی و توريسم بزرگداشت و يادمان‌هاست. در سال 2011 تمام 155 موزه، سايت و يادمان‌های تاريخی جنگ در [[فرانسه]] بيش از 6.2 ميليون نفر توريست را به خود جذب کردند که درآمدی بالغ بر 45 ميليون يورو داشت. نکته جالب آن که بيش از 45 درصد از بازديد کنندگان از کشورهای خارجی به ويژه بريتانيا بودند.» </blockquote>توريسم جنگ در مقياس وسيع‌تر و خارج از [[فرانسه]] نيز به گونه‌ای سريع در سال‌های اخير رشد داشته است و تورهای شخصی خاطرات جنگ در کشورهای مختلف اروپايی برگزار می‌شود. طبق همين گزارش به نقل از مقامات فعال در حوزه توريسم جنگ علاقه به اين نوع توريسم به طور دائم از سال 1996 که تلاش‌های گسترده‌ای دراين زمينه آغاز شده بود، روبه افزايش بوده است. نکته جالب‌تر آن که علاقه بازديد‌کنندگان جوان به اين تورها بسيار بيشتر از ميزان پيش بينی‌ها بوده وميانگين سنی بازديدکنندگان عمدتا از 40 تا50 ساله است.<ref>نعیمی گورابی، محمدحسین(1392). جامعه و فرهنگ [[فرانسه]]. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی] ( در دست انتشار ).</ref>


نابسامانی در اقتصاد جهانی و بحران اقتصادی که گریبانگیر اگثر کشورهای توریست فرست جهان شده است در کنار افزايش ارزش يورو نسبت به پوند و دلار امریکا، عدم توانايي کشورهای اروپایی به عنوان مقصدهای سنتی سفر در رقابت با جاذبه‌هاي جديد و ارزان قيمت صنعت گردشگري همچون مصر، ترکيه و کشورهاي منطقه شرقي درياي مديترانه، از جمله عوامل تاثیرگذار در کاهش تقاضا برای سفر به مناطق توریستی سنتی جهان بوده است. به گزارش ورلد توريسم، در آستانه سال نو ميلادي 2012 مقامات شهرداري پاريس برنامه‌هاي زيادي را براي افزايش گردشگران اين شهر به مرحله اجرا گذاشته‌اند كه براساس يكي از آنها، گدايان حق ورود در مناطق گردشگري پاريس را ندارند تا گردشگران بدون نگراني از خالي‌شدن جيب‌هايشان بتوانند هم از نقاط ديدني پاريس ديدن کرده و کيف‌هايشان را نيز پر از سوغاتي‌هاي فرانسوي کنند.
== نیز نگاه کنید به ==
 
[[صنعت گردشگری فرانسه]]؛ [[توریسم غذای فرانسه]]؛ [[توریسم درمانی فرانسه]]؛ [[توریسم جنگی فرانسه]]
'''توریسم غذا:''' فرانسه به منظور بازيافتن جايگاه گذشته خود در دومين رديف جدول کشورهاي توريستي جهان کمپين ويژه بازاريابي توريسم راه اندازی کرد .اين کمپين به منظور جذب درآمدهاي خارجي بيشتر از محل سفر توريست هاي خارجي و تشويق آن ها به خريد و خرج کردن پول در فرانسه از سوي وزارت تجارت اين کشور طراحي و سازماندهي شده است.کمپين جديد توريسم فرانسه که با هدف ارتقاي سطح ديدار و سفر به فرانسه و افزايش امکانات بالقوه آن در اين زمينه براي اوقات تعطيل سازماندهي شده با تاکيد ويژه بر غذا و سبک زندگي و مدهاي روز زندگي تمامي خدمات و ويژگي هاي فرهنگي و اجتماعي اين کشور را به گونه اي مرتبط با هم به جهانيان معرفي مي کند. درهمين راستا وب سايت جديد و نيز فرم هاي درخواست از طريق تلفن همراه طراحي شده است که به توريست ها امکان مي دهد به تناسب نيازها و علايق خود بتوانند از برنامه ها و امکانات موجود توريستي فرانسه استفاده کنند ودرواقع خود طراح برنامه سفر خود به اين کشور باشند. اين سايت که توسط اداره توريسم فرانسه اداره مي شود نسخه آزمايشي خود را به زبان فرانسه و انگليسي راه اندازي کرده است.
== کتابشناسی ==
 
[[رده:طرح های کلان، نوآوری ها و تجارب در زمینه گردشگری]]
'''توریسم درمانی:'''شهروندان فرانسه علاوه بر فرهنگ، تاريخ و... به نظام بهداشت عمومي کشورشان مفتخرند و معتقدند از اين نظر يکي از بهترين‌ها در جهان هستند. به گفته سازمان بهداشت جهاني، اين کشور يکي از بهترين مراکز درمان بيماري‌هاست. مراکز درماني بسيار پيشرفته و بهره‌گيري از کادر کارآمد و مجرب باعث شده شهروندان کشورهاي مختلف جهان براي درمان بيماري‌ها به اين کشور اروپايي سفر کنند. نظام سلامت فرانسه با ارائه خدمات سطح بالا و ارزان، شهروندان و بيماران را به استفاده از خدمات درماني اين كشور ترغيب مي‌کند. در مقايسه با ديگر کشورها، هزينه استفاده از مراکز درماني در فرانسه بسيار پايين است. در سال 2004، نظام سلامت فرانسه اصلاح شد. اين تغييرات کمک کرد تا پزشکان 75 درصد بيشتر به مبتلايان بيمارهاي عفوني و صعب العلاج خدمات ارزان قيمت بدهند و گردشگران بيشتري براي درمان به اين کشور سفر کنند. سازمان بهداشت جهاني اعلام کرده امکانات و پزشکان بخش اورژانس و پرستاري بيمارستان‌ها و مراکز درماني فرانسه در اروپا بي‌نظير است. کارشناسان معتقدند افراد مبتلا به سرطان‌هاي نادر، بيماري‌هاي قلب و عروق و نارسايي کليه براي درمان بايد به فرانسه سفر کنند.
 
'''توریسم جنگ :''' فرانسه به عنوان  مقصد درجه يک جهاني ، درتلاش است که از گنجينه‌هاي خود در سايت‌هاي جنگي و خاطرات و بقاياي به جا مانده از جنگ‌هاي جهاني از جمله موزه جنگ و گورستان‌هاي جنگي به عنوان جاذبه‌هاي کليدي در جذب توريست استفاده کند. برگزاری نخستين کنفرانس ملي توريسم جنگ و افتتاح یک موزه جديد با عنوان موزه جنگ فرانسه توسط رئیس جمهور فرانسه از اقداماتی است که در این زمینه انجام شده  است. "سرژ بارسليني" مدير آرشيو در وزارت دفاع فرانسه درهمين زمينه مي گويد: «اين نوعي توريسم خاطرات، توريسم زيارتي و توريسم بزرگداشت و يادمان هاست. در سال 2011 تمام 155 موزه، سايت و يادمان‌هاي تاريخي جنگ در فرانسه بيش از 6.2 ميليون نفر توريست را به خود جذب کردند که درآمدي بالغ بر 45 ميليون يورو داشت. نکته جالب آن که بيش از 45 درصد از بازديد کنندگان از کشورهاي خارجي به ويژه بريتانيا بودند.» توريسم جنگ در مقياس وسيع‌تر و خارج از فرانسه نيز به گونه‌اي سريع در سال‌هاي اخير رشد داشته است و تورهاي شخصي خاطرات جنگ در کشورهاي مختلف اروپايي برگزار مي‌شود. طبق همين گزارش به نقل از مقامات فعال در حوزه توريسم جنگ علاقه به اين نوع توريسم به طور دائم از سال 1996 که تلاش هاي گسترده اي دراين زمينه آغاز شده بود، روبه افزايش بوده است. نکته جالب تر آن که علاقه بازديد کنندگان جوان به اين تورها بسيار بيشتر از ميزان پيش بيني ها بوده وميانگين سني بازديد کنندگان عمدتا از 40 تا50 ساله است.

نسخهٔ کنونی تا ‏۶ سپتامبر ۲۰۲۴، ساعت ۲۰:۰۸

نابسامانی در اقتصاد جهانی و بحران اقتصادی که گریبان‌گیر اگثر کشورهای توریست فرست جهان شده است در کنار افزايش ارزش يورو نسبت به پوند و دلار امریکا، عدم توانايی کشورهای اروپایی به عنوان مقصدهای سنتی سفر در رقابت با جاذبه‌های جديد و ارزان قيمت صنعت گردشگری همچون مصر، ترکيه و کشورهای منطقه شرقی دريای مديترانه، از جمله عوامل تاثیرگذار در کاهش تقاضا برای سفر به مناطق توریستی سنتی جهان بوده است. به گزارش ورلد توريسم، در آستانه سال نو ميلادی 2012 مقامات شهرداری پاريس برنامه‌های زيادی را برای افزايش گردشگران اين شهر به مرحله اجرا گذاشته‌اند كه براساس يكی از آنها، گدايان حق ورود در مناطق گردشگری پاريس را ندارند تا گردشگران بدون نگرانی از خالی‌شدن جيب‌هايشان بتوانند هم از نقاط ديدنی پاريس ديدن کرده و کيف‌هايشان را نيز پر از سوغاتی‌های فرانسوی کنند.

توریسم غذا

فرانسه به منظور بازيافتن جايگاه گذشته خود در دومين رديف جدول کشورهای توريستی جهان کمپين ويژه بازاريابی توريسم راه‌اندازی کرد. اين کمپين به منظور جذب درآمدهای خارجی بيشتر از محل سفر توريست‌های خارجی و تشويق آن‌ها به خريد و خرج کردن پول در فرانسه از سوی وزارت تجارت اين کشور طراحی و سازماندهی شده است. کمپين جديد توريسم فرانسه که با هدف ارتقای سطح ديدار و سفر به فرانسه و افزايش امکانات بالقوه آن در اين زمينه برای اوقات تعطيل سازماندهی شده با تاکيد ويژه بر غذا و سبک زندگی و مدهای روز زندگی تمامی خدمات و ويژگی‌های فرهنگی و اجتماعی اين کشور را به گونه‌ای مرتبط با هم به جهانيان معرفی می‌کند. درهمين راستا وب‌سايت جديد و نيز فرم‌های درخواست از طريق تلفن همراه طراحی شده است که به توريست‌ها امکان می‌دهد به تناسب نيازها و علايق خود بتوانند از برنامه‌ها و امکانات موجود توريستی فرانسه استفاده کنند و در واقع خود طراح برنامه سفر خود به اين کشور باشند. اين سايت که توسط اداره توريسم فرانسه اداره می‌شود نسخه آزمايشی خود را به زبان فرانسه و انگليسی راه‌اندازی کرده است.

توریسم درمانی

شهروندان فرانسه علاوه بر فرهنگ، تاريخ و... به نظام بهداشت عمومی کشورشان مفتخرند و معتقدند از اين نظر يکی از بهترين‌ها در جهان هستند. به گفته سازمان بهداشت جهانی، اين کشور يکی از بهترين مراکز درمان بيماری‌هاست. مراکز درمانی بسيار پيشرفته و بهره‌گيری از کادر کارآمد و مجرب باعث شده شهروندان کشورهای مختلف جهان برای درمان بيماری‌ها به اين کشور اروپايی سفر کنند. نظام سلامت فرانسه با ارائه خدمات سطح بالا و ارزان، شهروندان و بيماران را به استفاده از خدمات درمانی اين كشور ترغيب می‌کند. در مقايسه با ديگر کشورها، هزينه استفاده از مراکز درمانی در فرانسه بسيار پايين است. در سال 2004، نظام سلامت فرانسه اصلاح شد. اين تغييرات کمک کرد تا پزشکان 75 درصد بيشتر به مبتلايان بيمارهای عفونی و صعب العلاج خدمات ارزان قيمت بدهند و گردشگران بيشتری برای درمان به اين کشور سفر کنند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده امکانات و پزشکان بخش اورژانس و پرستاری بيمارستان‌ها و مراکز درمانی فرانسه در اروپا بی‌نظير است. کارشناسان معتقدند افراد مبتلا به سرطان‌های نادر، بيماری‌های قلب و عروق و نارسايی کليه برای درمان بايد به فرانسه سفر کنند.

توریسم جنگ

فرانسه به عنوان  مقصد درجه يک جهانی، درتلاش است که از گنجينه‌های خود در سايت‌های جنگی و خاطرات و بقايای به جا مانده از جنگ‌های جهانی از جمله موزه جنگ و گورستان‌های جنگی به عنوان جاذبه‌های کليدی در جذب توريست استفاده کند. برگزاری نخستين کنفرانس ملی توريسم جنگ و افتتاح یک موزه جديد با عنوان موزه جنگ فرانسه توسط رئیس جمهور فرانسه از اقداماتی است که در این زمینه انجام شده  است. "سرژ بارسلينی" مدير آرشيو در وزارت دفاع فرانسه درهمين زمينه می‌گويد:

«اين نوعی توريسم خاطرات، توريسم زيارتی و توريسم بزرگداشت و يادمان‌هاست. در سال 2011 تمام 155 موزه، سايت و يادمان‌های تاريخی جنگ در فرانسه بيش از 6.2 ميليون نفر توريست را به خود جذب کردند که درآمدی بالغ بر 45 ميليون يورو داشت. نکته جالب آن که بيش از 45 درصد از بازديد کنندگان از کشورهای خارجی به ويژه بريتانيا بودند.»

توريسم جنگ در مقياس وسيع‌تر و خارج از فرانسه نيز به گونه‌ای سريع در سال‌های اخير رشد داشته است و تورهای شخصی خاطرات جنگ در کشورهای مختلف اروپايی برگزار می‌شود. طبق همين گزارش به نقل از مقامات فعال در حوزه توريسم جنگ علاقه به اين نوع توريسم به طور دائم از سال 1996 که تلاش‌های گسترده‌ای دراين زمينه آغاز شده بود، روبه افزايش بوده است. نکته جالب‌تر آن که علاقه بازديد‌کنندگان جوان به اين تورها بسيار بيشتر از ميزان پيش بينی‌ها بوده وميانگين سنی بازديدکنندگان عمدتا از 40 تا50 ساله است.[۱]

نیز نگاه کنید به

صنعت گردشگری فرانسه؛ توریسم غذای فرانسه؛ توریسم درمانی فرانسه؛ توریسم جنگی فرانسه

کتابشناسی

  1. نعیمی گورابی، محمدحسین(1392). جامعه و فرهنگ فرانسه. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ( در دست انتشار ).