توریسم جنگی فرانسه: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۲ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
[[فرانسه]] به عنوان  مقصد درجه يک جهانی ، درتلاش است که از گنجينه‌های خود در سايت‌های جنگی و خاطرات و بقايای به جا مانده از جنگ‌های جهانی از جمله موزه جنگ و گورستان‌های جنگی به عنوان جاذبه‌های کليدی در جذب توريست استفاده کند. برگزاری نخستين کنفرانس ملی توريسم جنگ و افتتاح یک موزه جديد با عنوان موزه جنگ فرانسه توسط رئیس جمهور فرانسه از اقداماتی است که در این زمینه انجام شده  است. "سرژ بارسلينی" مدير آرشيو در وزارت دفاع فرانسه درهمين زمينه می‌گويد: «اين نوعی توريسم خاطرات، توريسم زيارتی و توريسم بزرگداشت و يادمان‌هاست. در سال 2011 تمام 155 موزه، سايت و يادمان‌های تاريخی جنگ در فرانسه بيش از 6.2 ميليون نفر توريست را به خود جذب کردند که درآمدی بالغ بر 45 ميليون يورو داشت. نکته جالب آن که بيش از 45 درصد از بازديد کنندگان از کشورهای خارجی به ويژه بريتانيا بودند.» توريسم جنگ در مقياس وسيع‌تر و خارج از فرانسه نيز به گونه‌ای سريع در سال‌های اخير رشد داشته است و تورهای شخصی خاطرات جنگ در کشورهای مختلف اروپايی برگزار می‌شود. طبق همين گزارش به نقل از مقامات فعال در حوزه توريسم جنگ علاقه به اين نوع توريسم به طور دائم از سال 1996 که تلاش‌های گسترده‌ای دراين زمينه آغاز شده بود، روبه افزايش بوده است. نکته جالب‌تر آن که علاقه بازديد‌کنندگان جوان به اين تورها بسيار بيشتر از ميزان پيش بينی‌ها بوده وميانگين سنی بازديدکنندگان عمدتا از 40 تا50 ساله است.
[[فرانسه]] به عنوان  مقصد درجه يک جهانی، درتلاش است که از گنجينه‌های خود در سايت‌های جنگی و خاطرات و بقايای به جا مانده از جنگ‌های جهانی از جمله موزه جنگ و گورستان‌های جنگی به عنوان جاذبه‌های کليدی در جذب توريست استفاده کند. برگزاری نخستين کنفرانس ملی توريسم جنگ و افتتاح یک موزه جديد با عنوان موزه جنگ فرانسه توسط رئیس جمهور فرانسه از اقداماتی است که در این زمینه انجام شده  است. "سرژ بارسلينی" مدير آرشيو در وزارت دفاع فرانسه درهمين زمينه می‌گويد:<blockquote>«اين نوعی توريسم خاطرات، توريسم زيارتی و توريسم بزرگداشت و يادمان‌هاست. در سال 2011 تمام 155 موزه، سايت و يادمان‌های تاريخی جنگ در [[فرانسه]] بيش از 6.2 ميليون نفر توريست را به خود جذب کردند که درآمدی بالغ بر 45 ميليون يورو داشت. نکته جالب آن که بيش از 45 درصد از بازديد کنندگان از کشورهای خارجی به ويژه بريتانيا بودند.»</blockquote>توريسم جنگ در مقياس وسيع‌تر و خارج از [[فرانسه]] نيز به گونه‌ای سريع در سال‌های اخير رشد داشته است و تورهای شخصی خاطرات جنگ در کشورهای مختلف اروپايی برگزار می‌شود. طبق همين گزارش به نقل از مقامات فعال در حوزه توريسم جنگ علاقه به اين نوع توريسم به طور دائم از سال 1996 که تلاش‌های گسترده‌ای دراين زمينه آغاز شده بود، روبه افزايش بوده است. نکته جالب‌تر آن که علاقه بازديد‌کنندگان جوان به اين تورها بسيار بيشتر از ميزان پيش بينی‌ها بوده وميانگين سنی بازديدکنندگان عمدتا از 40 تا50 ساله است.<ref>نعیمی گورابی، محمدحسین(1392). جامعه و فرهنگ [[فرانسه]]. تهران: [https://www.icro.ir/ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی] ( در دست انتشار ).</ref>
 
== نیز نگاه کنید به ==
[[صنعت گردشگری فرانسه]]؛ [[طرح های اجرایی فرانسه برای افزایش توریست]]؛ [[توریسم غذای فرانسه]]؛ [[توریسم درمانی فرانسه]]
 
== کتابشناسی ==
[[رده:گردشگری فرهنگی و تاریخی]]
[[رده:گردشگری فرهنگی و تاریخی]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۶ سپتامبر ۲۰۲۴، ساعت ۲۰:۱۴

فرانسه به عنوان  مقصد درجه يک جهانی، درتلاش است که از گنجينه‌های خود در سايت‌های جنگی و خاطرات و بقايای به جا مانده از جنگ‌های جهانی از جمله موزه جنگ و گورستان‌های جنگی به عنوان جاذبه‌های کليدی در جذب توريست استفاده کند. برگزاری نخستين کنفرانس ملی توريسم جنگ و افتتاح یک موزه جديد با عنوان موزه جنگ فرانسه توسط رئیس جمهور فرانسه از اقداماتی است که در این زمینه انجام شده  است. "سرژ بارسلينی" مدير آرشيو در وزارت دفاع فرانسه درهمين زمينه می‌گويد:

«اين نوعی توريسم خاطرات، توريسم زيارتی و توريسم بزرگداشت و يادمان‌هاست. در سال 2011 تمام 155 موزه، سايت و يادمان‌های تاريخی جنگ در فرانسه بيش از 6.2 ميليون نفر توريست را به خود جذب کردند که درآمدی بالغ بر 45 ميليون يورو داشت. نکته جالب آن که بيش از 45 درصد از بازديد کنندگان از کشورهای خارجی به ويژه بريتانيا بودند.»

توريسم جنگ در مقياس وسيع‌تر و خارج از فرانسه نيز به گونه‌ای سريع در سال‌های اخير رشد داشته است و تورهای شخصی خاطرات جنگ در کشورهای مختلف اروپايی برگزار می‌شود. طبق همين گزارش به نقل از مقامات فعال در حوزه توريسم جنگ علاقه به اين نوع توريسم به طور دائم از سال 1996 که تلاش‌های گسترده‌ای دراين زمينه آغاز شده بود، روبه افزايش بوده است. نکته جالب‌تر آن که علاقه بازديد‌کنندگان جوان به اين تورها بسيار بيشتر از ميزان پيش بينی‌ها بوده وميانگين سنی بازديدکنندگان عمدتا از 40 تا50 ساله است.[۱]

نیز نگاه کنید به

صنعت گردشگری فرانسه؛ طرح های اجرایی فرانسه برای افزایش توریست؛ توریسم غذای فرانسه؛ توریسم درمانی فرانسه

کتابشناسی

  1. نعیمی گورابی، محمدحسین(1392). جامعه و فرهنگ فرانسه. تهران: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ( در دست انتشار ).