هاکاتا در زیمبابوه: تفاوت میان نسخهها
ظاهر
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
| (یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) | |||
| خط ۱: | خط ۱: | ||
[[پرونده:هنرهای سنتی زیمبابوه.png|بندانگشتی|هاکاتا|205x205پیکسل]]"هاکاتا" (Hakata) از چهار قطعه چوب تشکیل شده بود که هر قطعه با حکاکی و طراحی خاص روی آن نمایان گر قدرت یا ارزشی بود که بر اساس عرف و سنت مورد تفسیرهای گوناگون قرار میگرفت. چهار قطعه | [[پرونده:هنرهای سنتی زیمبابوه.png|بندانگشتی|هاکاتا(1403). برگرفته از سایت Research Gate، قابل بازیابی از https://www.researchgate.net/figure/Hakata-of-Shona-Zimbabwean-origin-Collection-of-the-Wits-Art-Museum-Photo-The-author_fig1_318003589|205x205پیکسل]]"هاکاتا" (Hakata) از چهار قطعه چوب تشکیل شده بود که هر قطعه با حکاکی و طراحی خاص روی آن نمایان گر قدرت یا ارزشی بود که بر اساس عرف و سنت مورد تفسیرهای گوناگون قرار میگرفت. چهار قطعه | ||
چوبی فوق را جنس مذکر، جنس مونث، خوش شانسی و بد شانسی میخواندند همان گونه که برای آنها مفاهیم پدری (شجاعت)، مادری، جوانی، تجرد (پاکدامنی) نیز قائل بودند<ref>ایپکچی، محمدحسن (1399). جامعه و فرهنگ [[زيمبابوه|زیمبابوه]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]، ص. 220-221.</ref>. | چوبی فوق را جنس مذکر، جنس مونث، خوش شانسی و بد شانسی میخواندند همان گونه که برای آنها مفاهیم پدری (شجاعت)، مادری، جوانی، تجرد (پاکدامنی) نیز قائل بودند<ref>ایپکچی، محمدحسن (1399). جامعه و فرهنگ [[زيمبابوه|زیمبابوه]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]، ص. 220-221.</ref>. | ||
| خط ۶: | خط ۶: | ||
[[هنر زیمبابوه]]؛ [[هنرهای سنتی زیمبابوه]]؛ [[صنایع دستی در زیمبابوه]] | [[هنر زیمبابوه]]؛ [[هنرهای سنتی زیمبابوه]]؛ [[صنایع دستی در زیمبابوه]] | ||
== | == منبع اصلی == | ||
<references /> | |||
== نویسنده مقاله == | |||
محمدحسن ایپکچی | |||
نسخهٔ کنونی تا ۷ فوریهٔ ۲۰۲۵، ساعت ۰۹:۵۵

"هاکاتا" (Hakata) از چهار قطعه چوب تشکیل شده بود که هر قطعه با حکاکی و طراحی خاص روی آن نمایان گر قدرت یا ارزشی بود که بر اساس عرف و سنت مورد تفسیرهای گوناگون قرار میگرفت. چهار قطعه
چوبی فوق را جنس مذکر، جنس مونث، خوش شانسی و بد شانسی میخواندند همان گونه که برای آنها مفاهیم پدری (شجاعت)، مادری، جوانی، تجرد (پاکدامنی) نیز قائل بودند[۱].
نیز نگاه کنید به
هنر زیمبابوه؛ هنرهای سنتی زیمبابوه؛ صنایع دستی در زیمبابوه
منبع اصلی
- ↑ ایپکچی، محمدحسن (1399). جامعه و فرهنگ زیمبابوه. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، ص. 220-221.
نویسنده مقاله
محمدحسن ایپکچی