ساخت مجسمه های کاغذی در چین: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
| خط ۱۱: | خط ۱۱: | ||
4- ظروف، مانند ظروف غذایی و ظروف برای گذاشتن اشیای قربانی. | 4- ظروف، مانند ظروف غذایی و ظروف برای گذاشتن اشیای قربانی. | ||
آثار هنری مجسمههای کاغذی از نظر ظاهر جذاب و بلحاظ فن آوری آن پیشرفته هستند. | آثار هنری مجسمههای کاغذی از نظر ظاهر جذاب و بلحاظ فن آوری آن پیشرفته هستند. | ||
==نیز نگاه کنید به== | ==نیز نگاه کنید به== | ||
[[چین]]؛ [[فرهنگ عمومی در چین]]؛ [[صنایع دستی و هنرهای مردمی و فولكلور]] | [[چین]]؛ [[فرهنگ عمومی در چین]]؛ [[صنایع دستی و هنرهای مردمی و فولكلور]] | ||
== | |||
< | == منبع اصلی == | ||
<sub><big>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی].</big></sub> | |||
== نویسنده مقاله == | |||
علی محمد سابقی | |||
[[رده:هنرهای تجسمی]] | |||
نسخهٔ کنونی تا ۱۴ نوامبر ۲۰۲۵، ساعت ۱۸:۳۳

مجسمههای کاغذی چین از مراسم و تشریفات تشییع جنازه سرچشمه گرفته و یک نوع هنر مردمی است که در آن هنرهای کاغذبری، مجسمه سازی سفالی و نقاشی رنگی، به خوبی باهم درآمیخته است. مردم معمولا در برگزاری مراسم قربانی از این مجسمهی کاغذی استفاده میکنند.
مجسمهی کاغذی چهار نوع است:
1- مجسمهی فرشتگان که در مقابل مقبرهها سوزانده میشوند.
2- آدمکهایی به شکل پسر و دختر، و آدمکهای اپرایی.
3- ماکتهای ساختمانی، دروازه و عمارت، نمادهای وسایل حمل و نقل.
4- ظروف، مانند ظروف غذایی و ظروف برای گذاشتن اشیای قربانی.
آثار هنری مجسمههای کاغذی از نظر ظاهر جذاب و بلحاظ فن آوری آن پیشرفته هستند.
نیز نگاه کنید به
چین؛ فرهنگ عمومی در چین؛ صنایع دستی و هنرهای مردمی و فولكلور
منبع اصلی
سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی بین الملی الهدی.
نویسنده مقاله
علی محمد سابقی