فدراسیون اتحادیه های تجاری چین: تفاوت میان نسخهها
ظاهر
بدون خلاصۀ ویرایش |
|||
| خط ۱۴: | خط ۱۴: | ||
== منبع اصلی == | == منبع اصلی == | ||
سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [ | سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی]. | ||
== نویسنده مقاله == | == نویسنده مقاله == | ||
علی محمد سابقی | علی محمد سابقی | ||
[[رده:جامعه و نظام اجتماعی]] | |||
نسخهٔ کنونی تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۵، ساعت ۱۲:۴۲

این فدراسیون که تمامی سازمانها و اتحادیههای تجاری و صنعتی محلی و سراسری چین را تحت پوشش دارد، در سال 1925میلادی تأسیس و در حال حاضر بیش از 105میلیون نفر عضو داشته و با اتحادیههای تجاری 140کشور جهان ارتباط کاری دارد.
وظایف
وظایف این فدراسیون عبارت است از:
- حمایت از حقوق و منافع کارگران و کارمندان عضو؛
- سازماندهی کارگران و کارمندان عضو برای مشارکت فعال در ایجاد اصلاحات ساختاری و توسعهی اقتصادی و اجتماعی کشور چین؛
- نمایندگی کردن از سوی اعضاء در مدیریت امور کشوری و امور اجتماعی و مدیریت شرکتها و کارخانهها؛
- آموزش کارگران و کارمندان عضو در زمینههای کاری، ایدئولوژیکی و اخلاقی و بالابردن سطح علمی و فرهنگی آنها.
نیز نگاه کنید به
سازمان های اجتماعی چین؛ انواع سازمان های اجتماعی چین؛ مهم ترین سازمان های اجتماعی چین؛ فدراسیون سراسری صنایع و بازرگانی چین
منبع اصلی
سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی.
نویسنده مقاله
علی محمد سابقی