فدراسیون اتحادیه های تجاری چین

از دانشنامه ملل

این فدراسیون که تمامی سازمان­‌ها و اتحادیه­­‌های تجاری و صنعتی محلی و سراسری چین را تحت پوشش دارد، در سال1925میلادی تأسیس و در حال­ حاضر بیش از105میلیون نفر عضو داشته و با اتحادیه‌­­های تجاری 140کشور جهان ارتباط کاری دارد.

وظایف

 وظایف این فدراسیون عبارت است از:

  • حمایت از حقوق و منافع کارگران و کارمندان عضو؛
  • سازماندهی کارگران و کارمندان عضو برای مشارکت فعال در ایجاد اصلاحات ساختاری و توسعه­‌ی اقتصادی و اجتماعی کشور چین؛
  • نمایندگی کردن از سوی اعضاء در مدیریت امور کشوری و امور اجتماعی و مدیریت شرکت­‌ها و کارخانه­‌ها؛
  • آموزش کارگران و کارمندان عضو در زمینه­‌های کاری، ایدئولوژیکی و اخلاقی و بالابردن سطح علمی و فرهنگی آن­ها.[۱]

نیز نگاه کنید به

سازمان های اجتماعی چین؛ انواع سازمان های اجتماعی چین؛ مهم ترین سازمان های اجتماعی چین؛ فدراسیون سراسری صنایع و بازرگانی چین

کتابشناسی

  1. سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی،جلد1، ص.319-320.