بهداشت مدارس کانادا: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
(یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
بهداشت در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است. این بخش از خدمات مجموعه اقداماتی است که باعث میشود محیط مدارس به گونهای گردد که اثـر نامطلوبی بر سلامت جسمی، روانی و | بهداشت در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است. این بخش از خدمات مجموعه اقداماتی است که باعث میشود محیط مدارس به گونهای گردد که اثـر نامطلوبی بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانشآموزان بر جای نگذارد. مدارس بایستی اتاق خدمات بهداشتی مجهز به تجهیزات کامل جهت فعالیتهای بهداشتی و تغذیهای داشته باشند.<sup>[i]</sup> علاوه بر این، در اغلب ایالتها کودکان باید قبل از شروع مدرسه در مقابل تعدادی از بیماریها واکسینه شوند. این بیماریها عبارتاند از: فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه و اوریون. ممکن است آزمایشها و معاینات مربوط به بیماری سل نیز مورد نیاز باشد. اکثر مدارس پرستاران تمام وقت یا پاره وقت دارند و در صورتی که مدرسهای پرستار نداشته باشد، کارکنان مدرسه آموزشهای مربوط به کمکهای اولیه را دریافت میکنند. برای شرکت در برخی از فعالیتهای ورزشی معاینات پزشکی خاصی، از جمله معاینات دندان، مورد نیاز است. آموزش بهداشت در مدارس [[آموزش های ابتدایی کانادا|ابتدایی]] و [[آموزش متوسطه کانادا|متوسطه]] ارائه میشود. این آموزشها مواردی مانند توضیحات تصویری از خطرهای مواد مخدر و سیگار را شامل میشود. بسیاری از این برنامههای آموزشی توسط پرسنل شرکتهای خدمات امدادی، قوانین و مقررات ایمنی و روشهای پیشگیری از تصادفات به صورت داوطلبانه به کودکان ارائه میشود.<ref name=":12">محمود، محمودي، (1387)، كانادا سرزمين مليتها، شيراز، انتشارات قشقايی، چاپ اول.</ref> <ref name=":5">Vallianatos, M., Gottlieb, R., & Haase, M. A. (2004). Farm-to-school: Strategies for urban health, combating sprawl, and establishing a community food systems approach. Journal of Planning Education and Research, 23(4), 414-4231</ref> <ref>لاریجانی، فاضل(1395). جامعه و فرهنگ [[کانادا]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی].ص.338.</ref> | ||
== نیز نگاه کنید به == | |||
[[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری کانادا]]؛ [[بهداشت و سلامت کانادا]] | |||
== پاورقی == | == پاورقی == | ||
[i]. معاینات بهداشتی درمانی دانشآموزان شامل بیماریابی، بیناییسنجی، شنواییسنجی و پایش رشد ـ آموزش بهداشت و تغذیه كاركنان و دانشآموزان ـ كمک های اولیه در مواقع بروز حادثه و نظایر آن است. | [i]. معاینات بهداشتی درمانی دانشآموزان شامل بیماریابی، بیناییسنجی، شنواییسنجی و پایش رشد ـ آموزش بهداشت و تغذیه كاركنان و دانشآموزان ـ كمک های اولیه در مواقع بروز حادثه و نظایر آن است. | ||
== کتابشناسی == | |||
== |
نسخهٔ کنونی تا ۹ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۲۳:۲۶
بهداشت در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است. این بخش از خدمات مجموعه اقداماتی است که باعث میشود محیط مدارس به گونهای گردد که اثـر نامطلوبی بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانشآموزان بر جای نگذارد. مدارس بایستی اتاق خدمات بهداشتی مجهز به تجهیزات کامل جهت فعالیتهای بهداشتی و تغذیهای داشته باشند.[i] علاوه بر این، در اغلب ایالتها کودکان باید قبل از شروع مدرسه در مقابل تعدادی از بیماریها واکسینه شوند. این بیماریها عبارتاند از: فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه و اوریون. ممکن است آزمایشها و معاینات مربوط به بیماری سل نیز مورد نیاز باشد. اکثر مدارس پرستاران تمام وقت یا پاره وقت دارند و در صورتی که مدرسهای پرستار نداشته باشد، کارکنان مدرسه آموزشهای مربوط به کمکهای اولیه را دریافت میکنند. برای شرکت در برخی از فعالیتهای ورزشی معاینات پزشکی خاصی، از جمله معاینات دندان، مورد نیاز است. آموزش بهداشت در مدارس ابتدایی و متوسطه ارائه میشود. این آموزشها مواردی مانند توضیحات تصویری از خطرهای مواد مخدر و سیگار را شامل میشود. بسیاری از این برنامههای آموزشی توسط پرسنل شرکتهای خدمات امدادی، قوانین و مقررات ایمنی و روشهای پیشگیری از تصادفات به صورت داوطلبانه به کودکان ارائه میشود.[۱] [۲] [۳]
نیز نگاه کنید به
نظام آموزش، تحقیقات و فناوری کانادا؛ بهداشت و سلامت کانادا
پاورقی
[i]. معاینات بهداشتی درمانی دانشآموزان شامل بیماریابی، بیناییسنجی، شنواییسنجی و پایش رشد ـ آموزش بهداشت و تغذیه كاركنان و دانشآموزان ـ كمک های اولیه در مواقع بروز حادثه و نظایر آن است.
کتابشناسی
- ↑ محمود، محمودي، (1387)، كانادا سرزمين مليتها، شيراز، انتشارات قشقايی، چاپ اول.
- ↑ Vallianatos, M., Gottlieb, R., & Haase, M. A. (2004). Farm-to-school: Strategies for urban health, combating sprawl, and establishing a community food systems approach. Journal of Planning Education and Research, 23(4), 414-4231
- ↑ لاریجانی، فاضل(1395). جامعه و فرهنگ کانادا. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی.ص.338.