فدراسیون اتحادیه های تجاری چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۴ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط یک کاربر دیگر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
 
[[پرونده:1-16.png|بندانگشتی|اتحادیه های تجاری در [[چین]]. قابل بازیابی از https://baltic-centre.dreamapply.com/en_GB/courses/course/4949-msc-european-studies-and-economic-diplomacy/]]
 
این فدراسیون که تمامی سازمان­‌ها و اتحادیه­­‌های تجاری و صنعتی محلی و سراسری [[چین]] را تحت پوشش دارد، در سال1925میلادی تأسیس و در حال­ حاضر بیش از105میلیون نفر عضو داشته و با اتحادیه‌­­های تجاری 140کشور جهان ارتباط کاری دارد.   
این فدراسیون که تمامی سازمان­‌ها و اتحادیه­­‌های تجاری و صنعتی محلی و سراسری [[چین]] را تحت پوشش دارد، در سال1925میلادی تأسیس و در حال­ حاضر بیش از105میلیون نفر عضو داشته و با اتحادیه‌­­های تجاری 140کشور جهان ارتباط کاری دارد.   


خط ۶: خط ۵:
 وظایف این فدراسیون عبارت است از:  
 وظایف این فدراسیون عبارت است از:  


1-حمایت از حقوق و منافع کارگران و کارمندان عضو؛
* حمایت از حقوق و منافع کارگران و کارمندان عضو؛
 
* سازماندهی کارگران و کارمندان عضو برای مشارکت فعال در ایجاد اصلاحات ساختاری و توسعه­‌ی اقتصادی و اجتماعی [[چین|کشور چین]]؛
2-سازماندهی کارگران و کارمندان عضو برای مشارکت فعال در ایجاد اصلاحات ساختاری و توسعه­‌ی اقتصادی و اجتماعی کشور [[چین]]؛
* نمایندگی کردن از سوی اعضاء در مدیریت امور کشوری و امور اجتماعی و مدیریت شرکت­‌ها و کارخانه­‌ها؛
 
* آموزش کارگران و کارمندان عضو در زمینه­‌های کاری، ایدئولوژیکی و اخلاقی و بالابردن سطح علمی و فرهنگی آن­ها.<ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: [https://alhoda.ir موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی]،جلد1، ص.319-320.</ref>
3-نمایندگی کردن از سوی اعضاء در مدیریت امور کشوری و امور اجتماعی و مدیریت شرکت­‌ها و کارخانه­‌ها؛
 
4-آموزش کارگران و کارمندان عضو در زمینه­‌های کاری، ایدئولوژیکی و اخلاقی و بالابردن سطح علمی و فرهنگی آن­ها.<ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی،جلد اول، ص319-320</ref>


نیز نگاه کنید به [[مهم ترین سازمان های اجتماعی چین]]
== نیز نگاه کنید به ==
[[سازمان های اجتماعی چین]]؛ [[انواع سازمان های اجتماعی چین]]؛ [[مهم ترین سازمان های اجتماعی چین]]؛ [[فدراسیون سراسری صنایع و بازرگانی چین]]


== کتابشناسی ==
== کتابشناسی ==

نسخهٔ کنونی تا ‏۲ سپتامبر ۲۰۲۴، ساعت ۲۰:۴۹

این فدراسیون که تمامی سازمان­‌ها و اتحادیه­­‌های تجاری و صنعتی محلی و سراسری چین را تحت پوشش دارد، در سال1925میلادی تأسیس و در حال­ حاضر بیش از105میلیون نفر عضو داشته و با اتحادیه‌­­های تجاری 140کشور جهان ارتباط کاری دارد.

وظایف

 وظایف این فدراسیون عبارت است از:

  • حمایت از حقوق و منافع کارگران و کارمندان عضو؛
  • سازماندهی کارگران و کارمندان عضو برای مشارکت فعال در ایجاد اصلاحات ساختاری و توسعه­‌ی اقتصادی و اجتماعی کشور چین؛
  • نمایندگی کردن از سوی اعضاء در مدیریت امور کشوری و امور اجتماعی و مدیریت شرکت­‌ها و کارخانه­‌ها؛
  • آموزش کارگران و کارمندان عضو در زمینه­‌های کاری، ایدئولوژیکی و اخلاقی و بالابردن سطح علمی و فرهنگی آن­ها.[۱]

نیز نگاه کنید به

سازمان های اجتماعی چین؛ انواع سازمان های اجتماعی چین؛ مهم ترین سازمان های اجتماعی چین؛ فدراسیون سراسری صنایع و بازرگانی چین

کتابشناسی

  1. سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی،جلد1، ص.319-320.