عبد الله الطيب: تفاوت میان نسخهها
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
(یک نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط یک کاربر دیگر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
نویسنده، پژوهشگر و شاعر معاصر سودانی ( 1921 تا 2003 برابر با 1300 تا 1382هـ.ش) که برای احیای میراث معنوی سودان تلاش کرده و در اشعارش، علاوهبر موضوعات ملّی، به مسائل مهم بین المللی، از جمله مشکلات جهان اسلام پرداخته است. بهعنوان مثال، عبدالله الطیّب، بر ضرورت حمایت امّت اسلامیاز فلسطین، تأکید داشته و درباره «غزّه»، چنین سروده است: | |||
الموت یجتاح المدینه | |||
والأسى لیل طویل | |||
والناس تبحث عن ضیاء الصبح أو ضوء ضئیل | |||
والخوف غطى الدرب واجتاح النخیل | |||
أتموت غزه فی سیوف الأشقیاء | |||
وتغیب فی لیل البلاء | |||
ونقولها هو ذا القضاء | ونقولها هو ذا القضاء | ||
خط ۱۹: | خط ۱۷: | ||
واحسرتاه!! | واحسرتاه!! | ||
واأمتاه!! (عبد الرحمن | واأمتاه!! <ref name=":4">(عبد الرحمن کرم الدین، 2013)</ref><ref>معماریان، مریم، امیدی، مصطفی (1394). جامعه و فرهنگ [[سودان]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]، ص.286-287.</ref>. | ||
== نیز نگاه کنید به == | |||
[[زبان و ادبیات سودان]]؛ [[انواع ادبیات در سودان]]؛ [[مشاهیر و شخصیت های ادبی سودان]] | |||
== کتابشناسی == |
نسخهٔ کنونی تا ۴ مهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۲۰:۲۱
نویسنده، پژوهشگر و شاعر معاصر سودانی ( 1921 تا 2003 برابر با 1300 تا 1382هـ.ش) که برای احیای میراث معنوی سودان تلاش کرده و در اشعارش، علاوهبر موضوعات ملّی، به مسائل مهم بین المللی، از جمله مشکلات جهان اسلام پرداخته است. بهعنوان مثال، عبدالله الطیّب، بر ضرورت حمایت امّت اسلامیاز فلسطین، تأکید داشته و درباره «غزّه»، چنین سروده است:
الموت یجتاح المدینه
والأسى لیل طویل
والناس تبحث عن ضیاء الصبح أو ضوء ضئیل
والخوف غطى الدرب واجتاح النخیل
أتموت غزه فی سیوف الأشقیاء
وتغیب فی لیل البلاء
ونقولها هو ذا القضاء
واحسرتاه!!
نیز نگاه کنید به
زبان و ادبیات سودان؛ انواع ادبیات در سودان؛ مشاهیر و شخصیت های ادبی سودان
کتابشناسی
- ↑ (عبد الرحمن کرم الدین، 2013)
- ↑ معماریان، مریم، امیدی، مصطفی (1394). جامعه و فرهنگ سودان. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، ص.286-287.