فعاليت های فرهنگی خارجيان در زیمبابوه: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
'''فعاليت های  فرهنگی دیگر کشورها'''
فعالیت‌های فرهنگی کشورهای خارجی به دو دوره قبل و بعد از استعمار تقسیم می‌شود. بریتانیا در دوره [[تاریخ دوره باستان زیمبابوه|قبل از استعمار]] مهم‌ترین کشور خارجی بود که نفوذ فراوانی بر مستعمره خود داشت. مرکز فرهنگی بریتانیا رسماً از سال 1934 در این کشور تأسیس شده و فعالیت‌های فرهنگی متعدد و متنوعی را اجرا می‌کند. سفارت انگلیس این مرکز را فرصتی برای برنامه‌های آموزشی و روابط فرهنگی اعلام نموده است<ref>برگرفته از https://www.britishcouncil.co.zw/</ref>.


فعاليت های فرهنگی كشورهای خارجی به دو دوره قبل و بعد از استعمار تقسيم مي شود. بريتانيا در دوره قبل از استعمار مهم ترين كشور خارجي بود كه نفوذ فراوانی بر مستعمره خود داشت. مرکز فرهنگی بریتانیا رسماً از سال 1934 در این کشور تأسیس شده و فعالیت های فرهنگی متعدد و متنوعی را اجرا می کند.سفارت انگلیس این مرکز را فرصتی برای برنامه های آموزشی و روابط فرهنگی اعلام نموده است<sup>.</sup>www.britishcouncil.co.zw)   )
آلمان از طریق دو مرکز آموزشی، فرهنگی وهنری " انستیتو گوته" یا " انجمن آلمان - [[زيمبابوه|زیمبابوه]]" و "انجمن مدارس [[زيمبابوه|زیمبابوه]]" در این کشور فعالیت فرهنگی دارد.


آلمان از طریق دو مرکز آموزشی،فرهنگی وهنری " انستیتو گوته" یا " انجمن آلمان-زیمبابوه"
برقراری روابط با کشور [[چین]] اگر چه بیشتر سیاسی و اقتصادی می‌باشد، اما [[چین]] در زمینه روابط فرهنگی و آموزش [[زبان چینی]] نیز موفق شده است گام‌های مهمی برداشته و سرمایه گذاری روی آن را مورد توجه قرار دهد. یکی از اساتید دانشگاه [[زيمبابوه|زیمبابوه]] گسترش روابط تجاری بین دو کشور را موجب توسعه ظرفیت آموزش [[زبان چینی]] در [[زيمبابوه|زیمبابوه]] خوانده است. [[چین]] سال هاست با تأسیس اتاق [[چین]]، برنامه‌های درسی آموزش [[زبان چینی]] را اجرا می‌نماید<ref>برگرفته از https://www.ibtimes.com/</ref><ref>ایپکچی، محمدحسن (1399). جامعه و فرهنگ [[زیمبابوه در یک نگاه|زیمبابوه]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]، ص.121.</ref>.


zgs@zgs.co.zw))و "انجمن مدارس زیمبابوه"  در این کشور فعالیت فرهنگی دارد.geschool@mweb.co.zw))
== نیز نگاه کنید به ==
[[فعاليت های فرهنگی خارجيان در تایلند]]؛ [[فعالیت های فرهنگی خارجیان در سیرالئون]]


 
== کتابشناسی ==
برقراری روابط با کشور [[چین]] اگر چه بیشتر سیاسی و اقتصادی می باشد،اما چین در زمینه روابط فرهنگی و آموزش [[زبان چینی]] نیز موفق شده است گام های مهمی برداشته و سرمایه گذاری روی آن را مورد توجه قرار دهد.یکی از اساتید دانشگاه زیمبابوه گسترش روابط تجاری بین دو کشور را موجب توسعه ظرفیت آموزش زبان چینی در زیمبابوه خوانده است.چین سال هاست با تأسیس اتاق چین، برنامه های درسی آموزش زبان چینی را اجرا می نماید.(www.ibtimes.com)  

نسخهٔ کنونی تا ‏۵ مهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۲:۵۰

فعالیت‌های فرهنگی کشورهای خارجی به دو دوره قبل و بعد از استعمار تقسیم می‌شود. بریتانیا در دوره قبل از استعمار مهم‌ترین کشور خارجی بود که نفوذ فراوانی بر مستعمره خود داشت. مرکز فرهنگی بریتانیا رسماً از سال 1934 در این کشور تأسیس شده و فعالیت‌های فرهنگی متعدد و متنوعی را اجرا می‌کند. سفارت انگلیس این مرکز را فرصتی برای برنامه‌های آموزشی و روابط فرهنگی اعلام نموده است[۱].

آلمان از طریق دو مرکز آموزشی، فرهنگی وهنری " انستیتو گوته" یا " انجمن آلمان - زیمبابوه" و "انجمن مدارس زیمبابوه" در این کشور فعالیت فرهنگی دارد.

برقراری روابط با کشور چین اگر چه بیشتر سیاسی و اقتصادی می‌باشد، اما چین در زمینه روابط فرهنگی و آموزش زبان چینی نیز موفق شده است گام‌های مهمی برداشته و سرمایه گذاری روی آن را مورد توجه قرار دهد. یکی از اساتید دانشگاه زیمبابوه گسترش روابط تجاری بین دو کشور را موجب توسعه ظرفیت آموزش زبان چینی در زیمبابوه خوانده است. چین سال هاست با تأسیس اتاق چین، برنامه‌های درسی آموزش زبان چینی را اجرا می‌نماید[۲][۳].

نیز نگاه کنید به

فعاليت های فرهنگی خارجيان در تایلند؛ فعالیت های فرهنگی خارجیان در سیرالئون

کتابشناسی

  1. برگرفته از https://www.britishcouncil.co.zw/
  2. برگرفته از https://www.ibtimes.com/
  3. ایپکچی، محمدحسن (1399). جامعه و فرهنگ زیمبابوه. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، ص.121.