جایگاه رسانه در تایلند: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۳ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
[[پرونده:MCOT.png|بندانگشتی|MCOT سازمان رسانه های گروهی تایلند]]
[[پرونده:MCOT.png|بندانگشتی|MCOT سازمان رسانه های گروهی تایلند.قابل بازیابی از[https://investor.mcot.net/en/terms-and-conditions https://investor.mcot.net/]<nowiki/>[https://investor.mcot.net/en/terms-and-conditions en/terms-and-conditions]]]
در میان کشورهای جنوب شرقی آسیا، [[تایلند]] با داشتن نظام و قوانین رسانه‌ای مناسب در مقایسه با دیگر کشورهای آن منطقه، کم‌وبیش آزادی بیشتری دارد. در دورهٔ حکومت نظامیان و در سال‌های اخیر، دولت کوشیده است کنترل خود را، به‌ویژه بر رسانه‌های دیداری مانند تلویزیون و اینترنت افزایش دهد. از این‌رو، بیشتر رسانه‌ها به‌ویژه آن‌ها که در دست نهادهای دولتی است، در کنار برنامه‌های سرگرم‌کننده، مانند مسابقات، سریال‌های روزانه، نمایش‌های سنتی و شوهای تلویزیونی، برنامه‌های دیگری همچون فیلم‌های آموزشی و مستند مربوط به کشاورزی، محیط زیست، مراکز گردشگری و تبلیغ نظام سلطنتی و مسائل میهنی پخش می‌کنند. به‌طورکلی، مردم به رسانه‌های گروهی [[تایلند]] توجه می‌کنند و جایگاه خوبی در میان قشرهای گوناگون جامعه دارد.
در میان کشورهای جنوب شرقی آسیا، [[تایلند]] با داشتن نظام و قوانین رسانه‌ای مناسب در مقایسه با دیگر کشورهای آن منطقه، کم‌وبیش آزادی بیشتری دارد.
 
در دورهٔ حکومت نظامیان و در سال‌های اخیر، دولت کوشیده است کنترل خود را، به‌ویژه بر رسانه‌های دیداری مانند تلویزیون و اینترنت افزایش دهد.
 
از این‌رو، بیشتر رسانه‌ها به‌ویژه آن‌ها که در دست نهادهای دولتی است، در کنار برنامه‌های سرگرم‌کننده، مانند مسابقات، سریال‌های روزانه، نمایش‌های سنتی و شوهای تلویزیونی، برنامه‌های دیگری همچون فیلم‌های آموزشی و مستند مربوط به کشاورزی، محیط زیست، مراکز گردشگری و تبلیغ نظام سلطنتی و مسائل میهنی پخش می‌کنند.
 
به‌طورکلی، مردم به رسانه‌های گروهی [[تایلند]] توجه می‌کنند و جایگاه خوبی در میان قشرهای گوناگون جامعه دارد<ref>الهی، امیر سعید(1391). جامعه و فرهنگ [[تایلند]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی]،ص.293.</ref>.


== نیز نگاه کنید به ==
== نیز نگاه کنید به ==
[[جایگاه رسانه در آرژانتین]]؛ جایگاه رسانه در سودان؛ [[جایگاه رسانه در ساحل عاج]]؛ [[جایگاه رسانه در تایلند]]؛ [[جایگاه رسانه در اسپانیا]]؛ [[جایگاه رسانه در اردن]]؛ [[جایگاه رسانه ها در قطر]]؛ [[جایگاه رسانه در مصر]]؛ [[جایگاه رسانه در سنگال]].
[[جایگاه رسانه در آرژانتین]]؛ [[جایگاه رسانه در ساحل عاج]]؛ [[جایگاه رسانه در اسپانیا]]؛ [[جایگاه رسانه در اردن]]؛ [[جایگاه رسانه ها در قطر]]؛ [[جایگاه رسانه در مصر]]؛ [[جایگاه رسانه در سنگال]].
 
== کتابشناسی ==
<references />
[[رده:سیاست ها ، قوانین، مقررات و برنامه های کلان در زمینه رسانه]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۲۲ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۰۸:۵۶

MCOT سازمان رسانه های گروهی تایلند.قابل بازیابی ازhttps://investor.mcot.net/en/terms-and-conditions

در میان کشورهای جنوب شرقی آسیا، تایلند با داشتن نظام و قوانین رسانه‌ای مناسب در مقایسه با دیگر کشورهای آن منطقه، کم‌وبیش آزادی بیشتری دارد.

در دورهٔ حکومت نظامیان و در سال‌های اخیر، دولت کوشیده است کنترل خود را، به‌ویژه بر رسانه‌های دیداری مانند تلویزیون و اینترنت افزایش دهد.

از این‌رو، بیشتر رسانه‌ها به‌ویژه آن‌ها که در دست نهادهای دولتی است، در کنار برنامه‌های سرگرم‌کننده، مانند مسابقات، سریال‌های روزانه، نمایش‌های سنتی و شوهای تلویزیونی، برنامه‌های دیگری همچون فیلم‌های آموزشی و مستند مربوط به کشاورزی، محیط زیست، مراکز گردشگری و تبلیغ نظام سلطنتی و مسائل میهنی پخش می‌کنند.

به‌طورکلی، مردم به رسانه‌های گروهی تایلند توجه می‌کنند و جایگاه خوبی در میان قشرهای گوناگون جامعه دارد[۱].

نیز نگاه کنید به

جایگاه رسانه در آرژانتین؛ جایگاه رسانه در ساحل عاج؛ جایگاه رسانه در اسپانیا؛ جایگاه رسانه در اردن؛ جایگاه رسانه ها در قطر؛ جایگاه رسانه در مصر؛ جایگاه رسانه در سنگال.

کتابشناسی

  1. الهی، امیر سعید(1391). جامعه و فرهنگ تایلند. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی،ص.293.