آموزش بزرگسالان(سواد آموزی) در ژاپن: تفاوت میان نسخهها
(یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
هنگامی که ما مدارس شبانه میگوییم، در نظام آموزشی [[ژاپن]] منظور دورههایی است که در طی شب و در مقطع دوم دبیرستان، آموزشکده یا دانشگاه برگزار میشود که البته در مورد دانشگاه بیشتر از اصطلاح نوبت دوم استفاده میشود. بنابراین چیزی که ما در اینجا به آن خواهیم پرداخت، همان مدارس شبانهای است که در دبیرستان برگزار میشود. همان طور که پیشتر هم اشاره شد، دورههای آموزشی ابتدایی و دوره اول متوسطه -راهنمایی در [[ژاپن]] اجباری است، بنابراین تقریبا تمام جمعیت این کشور این دوره را گذراندهاند. از آنجا هم که نزدیک به 100 درصد جمعیت [[ژاپن]] دورههای تعلیمات اجباری را گذراندهاند، تقریبا میتوان گفت این کشور دارای نرخ سواد نزدیک به 100 درصد است. بنابراین مدارس شبانه عموما برای کسانی دایر میشود که به دلایلی نتوانستند بعد از دوره راهنمایی تحصیلات خود را ادامه دهند و اکنون میخواهند با طی کردن دوره شبانه شرایط لازم برای ورود به دانشگاه را به دست آورند. | هنگامی که ما مدارس شبانه میگوییم، در نظام آموزشی [[ژاپن]] منظور دورههایی است که در طی شب و در مقطع دوم دبیرستان، آموزشکده یا دانشگاه برگزار میشود که البته در مورد دانشگاه بیشتر از اصطلاح نوبت دوم استفاده میشود. بنابراین چیزی که ما در اینجا به آن خواهیم پرداخت، همان مدارس شبانهای است که در دبیرستان برگزار میشود. همان طور که پیشتر هم اشاره شد، دورههای آموزشی ابتدایی و دوره اول متوسطه -راهنمایی در [[ژاپن]] اجباری است، بنابراین تقریبا تمام جمعیت این کشور این دوره را گذراندهاند. از آنجا هم که نزدیک به 100 درصد جمعیت [[ژاپن]] دورههای تعلیمات اجباری را گذراندهاند، تقریبا میتوان گفت این کشور دارای نرخ سواد نزدیک به 100 درصد است. بنابراین مدارس شبانه عموما برای کسانی دایر میشود که به دلایلی نتوانستند بعد از دوره راهنمایی تحصیلات خود را ادامه دهند و اکنون میخواهند با طی کردن دوره شبانه شرایط لازم برای ورود به دانشگاه را به دست آورند. | ||
همچنین این مدارس برای کسانی برگزار میشود که به دلایل مختلف توانایی خود در خواندن و نوشتن را از دست دادهاند و اکنون به دنبال بازآموزی هستند. خارجیانی هم که برای کار به [[ژاپن]] میآیند و میخواهند در کنار کار تحصیل کنند میتوانند به این مدارس شبانه وارد شوند.<ref>ماهرپور، روهینا (1402). «نظام آموزشی | همچنین این مدارس برای کسانی برگزار میشود که به دلایل مختلف توانایی خود در خواندن و نوشتن را از دست دادهاند و اکنون به دنبال بازآموزی هستند. خارجیانی هم که برای کار به [[ژاپن]] میآیند و میخواهند در کنار کار تحصیل کنند میتوانند به این مدارس شبانه وارد شوند.<ref>ماهرپور، روهینا (1402). «نظام آموزشی [[ژاپن]]». در پالیزدار، فرهاد، ذاکری، قدرت اله. جامعه و فرهنگ [[ژاپن]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی]. ص.282- 298.</ref> | ||
== نیز نگاه کنید به == | == نیز نگاه کنید به == | ||
[[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری ژاپن]]؛ [[سطح سواد در افغانستان]]؛ | [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری ژاپن]]؛ [[سطح سواد در افغانستان]]؛ [[آموزش بزرگسالان(سواد آموزی) در کوبا]]؛ [[آموزش بزرگسالان در سنگال]]؛ [[آموزش بزرگسالان(سواد آموزی) در آرژانتین]]؛ [[آموزش بزرگسالان(سواد آموزی) در اسپانیا]]؛ [[آموزش بزرگسالان(سواد آموزی) در اردن]]؛ [[آموزش بزرگسالان(سواد آموزی) در سیرالئون]]؛ [[آموزش بزرگسالان( سواد آموزی) در قزاقستان]] | ||
== کتابشناسی == | == کتابشناسی == | ||
<references /> | |||
[[رده:سواد آموزی، سیاست ها، قوانین و ساختارآن]] |
نسخهٔ کنونی تا ۳۰ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۰۷:۵۰
هنگامی که ما مدارس شبانه میگوییم، در نظام آموزشی ژاپن منظور دورههایی است که در طی شب و در مقطع دوم دبیرستان، آموزشکده یا دانشگاه برگزار میشود که البته در مورد دانشگاه بیشتر از اصطلاح نوبت دوم استفاده میشود. بنابراین چیزی که ما در اینجا به آن خواهیم پرداخت، همان مدارس شبانهای است که در دبیرستان برگزار میشود. همان طور که پیشتر هم اشاره شد، دورههای آموزشی ابتدایی و دوره اول متوسطه -راهنمایی در ژاپن اجباری است، بنابراین تقریبا تمام جمعیت این کشور این دوره را گذراندهاند. از آنجا هم که نزدیک به 100 درصد جمعیت ژاپن دورههای تعلیمات اجباری را گذراندهاند، تقریبا میتوان گفت این کشور دارای نرخ سواد نزدیک به 100 درصد است. بنابراین مدارس شبانه عموما برای کسانی دایر میشود که به دلایلی نتوانستند بعد از دوره راهنمایی تحصیلات خود را ادامه دهند و اکنون میخواهند با طی کردن دوره شبانه شرایط لازم برای ورود به دانشگاه را به دست آورند.
همچنین این مدارس برای کسانی برگزار میشود که به دلایل مختلف توانایی خود در خواندن و نوشتن را از دست دادهاند و اکنون به دنبال بازآموزی هستند. خارجیانی هم که برای کار به ژاپن میآیند و میخواهند در کنار کار تحصیل کنند میتوانند به این مدارس شبانه وارد شوند.[۱]
نیز نگاه کنید به
نظام آموزش، تحقیقات و فناوری ژاپن؛ سطح سواد در افغانستان؛ آموزش بزرگسالان(سواد آموزی) در کوبا؛ آموزش بزرگسالان در سنگال؛ آموزش بزرگسالان(سواد آموزی) در آرژانتین؛ آموزش بزرگسالان(سواد آموزی) در اسپانیا؛ آموزش بزرگسالان(سواد آموزی) در اردن؛ آموزش بزرگسالان(سواد آموزی) در سیرالئون؛ آموزش بزرگسالان( سواد آموزی) در قزاقستان
کتابشناسی
- ↑ ماهرپور، روهینا (1402). «نظام آموزشی ژاپن». در پالیزدار، فرهاد، ذاکری، قدرت اله. جامعه و فرهنگ ژاپن. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی. ص.282- 298.