پرش به محتوا

فدراسیون سراسری صنایع و بازرگانی چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
Rashid (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
Mahdi (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد)
خط ۳: خط ۳:


=== وظایف ===
=== وظایف ===
طبق اساسنامه­‌ این فدراسیون که در سال1983 میلادی اصلاح و به تصویب رسید، وظایف این تشکیلات به شرح زیر است:
طبق اساسنامه­‌ی این فدراسیون که در سال 1983میلادی اصلاح و به تصویب رسید، وظایف این تشکیلات به شرح زیر است:


* متحد سازی و سازماندهی اعضا در راستای مدرن سازی سوسیالیسم؛
* متحد سازی و سازماندهی اعضا در راستای مدرن سازی سوسیالیسم؛
خط ۹: خط ۹:
* تحکیم روابط تجاری با هنگ ­کنگ و چینی­‌های مهاجر در خارج از کشور؛
* تحکیم روابط تجاری با هنگ ­کنگ و چینی­‌های مهاجر در خارج از کشور؛
* توسعه­‌ی دوستی و روابط صنعتی و بازرگانی میان [[چین]] و کشورهای خارجی؛
* توسعه­‌ی دوستی و روابط صنعتی و بازرگانی میان [[چین]] و کشورهای خارجی؛
* مشارکت فعال در توسعه و اجرای سیاست درهای باز [[چین]] در زمینه‌­های تجاری و اقتصادی<ref>Social Organizations in China: www.chinaculture.org.cn</ref><ref>سابقی،علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: [https://alhoda.ir موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی]،جلد1، ص.312-321.</ref>.
* مشارکت فعال در توسعه و اجرای سیاست درهای باز چین در زمینه‌­های تجاری و اقتصادی<ref>Social Organizations in China: www.chinaculture.org.cn</ref>.


== نیز نگاه کنید به ==
== نیز نگاه کنید به ==
خط ۱۵: خط ۱۵:


== کتابشناسی ==
== کتابشناسی ==
<references />
== منبع اصلی ==
سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ [[چین]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی].
== نویسنده مقاله ==
علی محمد سابقی
[[رده:جامعه و نظام اجتماعی]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۳۰ نوامبر ۲۰۲۵، ساعت ۱۲:۴۲

صنایع و بازرگانی چین. قابل بازیابی از https://article.tebyan.net/

این فدراسیون به عنوان تشکیلاتی غیر دولتی، در سال1953میلادی شکل گرفت و در زمینه­‌های صنعتی و تجاری، اتاق­‌های بازرگانی، توسعه­‌ی تجارت در داخل و خارج و توسعه­‌ی روابط تجاری با کشورهای مختلف جهان فعالیت می‌­کند.

وظایف

طبق اساسنامه­‌ی این فدراسیون که در سال 1983میلادی اصلاح و به تصویب رسید، وظایف این تشکیلات به شرح زیر است:

  • متحد سازی و سازماندهی اعضا در راستای مدرن سازی سوسیالیسم؛
  • تلاش برای بازگشت تایوان به سرزمین مادری و تحکیم روابط تجاری با این منطقه؛
  • تحکیم روابط تجاری با هنگ ­کنگ و چینی­‌های مهاجر در خارج از کشور؛
  • توسعه­‌ی دوستی و روابط صنعتی و بازرگانی میان چین و کشورهای خارجی؛
  • مشارکت فعال در توسعه و اجرای سیاست درهای باز چین در زمینه‌­های تجاری و اقتصادی[۱].

نیز نگاه کنید به

سازمان های اجتماعی چین؛ انواع سازمان های اجتماعی چین؛ مهم ترین سازمان های اجتماعی چین؛ فدراسیون اتحادیه های تجاری چین

کتابشناسی

  1. Social Organizations in China: www.chinaculture.org.cn

منبع اصلی

سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی.

نویسنده مقاله

علی محمد سابقی