آموزش های مقطع راهنمایی مصر: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی «هدف از این مقطع آموزشی، تربیت دانشآموزانی است که از مهارتهای زبانی، ریاضیات، علوم و ارتباطات برخوردار شده و آماده ورود به مرحله بعدی برای توسعه توانمندیها و خلاقیتها و حرکت در مسیر تحولات جهانی با تأکید بر ارزشهای ملی، دینی، هویت عربی و...» ایجاد کرد) |
|||
(۴ نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
هدف از این مقطع آموزشی، تربیت | هدف از این مقطع آموزشی، تربیت دانشآموزانی است که از مهارتهای زبانی، ریاضیات، علوم و ارتباطات برخوردار شده و آماده ورود به مرحله بعدی برای توسعه توانمندیها و خلاقیتها و حرکت در مسیر تحولات جهانی با تأکید بر ارزشهای ملی، دینی، هویت عربی و مشارکت با دیگران، پذیرش و تعامل با آنان باشند. | ||
=== اهداف استراتژیک === | |||
فراهم آوردن فرصت آموزش مطلوب برای دانشآموزان ورودی این مقطع از طریق تأمین فضای متناسب با فراگیری و رعایت جنبههای اجتماعی، محیطی و اقتصادی متفاوت آنان | |||
فراهم آوردن نیروی آموزشی کافی و برخورداری از سطح حرفهای بالا | |||
تمرکز بر مدرسه به عنوان محور اصلاح و بهبود واقعی در تحصیل و سطح یادگیری آنان و نیز تلاش برای نگهداری دانشآموزان تا پایان مقطع | |||
ارتقای سطح تحصیل دانشآموزان به ویژه در زبان عربی و ریاضیات و فراگیری یکی از زبانهای بینالمللی | |||
توسعه و تقویت کادر آموزشی | |||
=== آمارها === | |||
به استناد آمارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش مصر، تعداد دانشآموزان ،مدارس و معلمان مقطع راهنمایی در سال تحصیلی 2013-2014 به شرح زیر بوده است: | |||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
| colspan="2" |''' | | colspan="2" |'''دانشآموزان''' | ||
| colspan="2" |'''مدارس''' | | colspan="2" |'''مدارس''' | ||
|'''معلمان''' | |'''معلمان''' | ||
خط ۲۳: | خط ۲۳: | ||
|دولتی | |دولتی | ||
|غیردولتی | |غیردولتی | ||
| rowspan="2" |264 | | rowspan="2" |424/264 | ||
|- | |- | ||
| | |4/052/623 | ||
|082 | |285/082 | ||
|407 | |8/407 | ||
|521 | |1/521 | ||
|} | |}<ref name=":12">بازیابی شده در 2015 از https://www.moe.gov.eg.</ref><ref>صدر هاشمی، سید محمد (1392). جامعه و فرهنگ [[مصر]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی]، ص360-361.</ref> | ||
www.moe.gov.eg | ==نیز نگاه کنید به== | ||
[[مصر]]؛ [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری مصر]]؛ [[آموزش دوره اول متوسطه ژاپن]]؛ [[آموزش مقطع راهنمایی(سیکل اول)درچین]]؛ [[آموزش های مقطع راهنمایی سنگال]] | |||
==کتابشناسی== |
نسخهٔ کنونی تا ۱۵ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۲۱:۲۱
هدف از این مقطع آموزشی، تربیت دانشآموزانی است که از مهارتهای زبانی، ریاضیات، علوم و ارتباطات برخوردار شده و آماده ورود به مرحله بعدی برای توسعه توانمندیها و خلاقیتها و حرکت در مسیر تحولات جهانی با تأکید بر ارزشهای ملی، دینی، هویت عربی و مشارکت با دیگران، پذیرش و تعامل با آنان باشند.
اهداف استراتژیک
فراهم آوردن فرصت آموزش مطلوب برای دانشآموزان ورودی این مقطع از طریق تأمین فضای متناسب با فراگیری و رعایت جنبههای اجتماعی، محیطی و اقتصادی متفاوت آنان
فراهم آوردن نیروی آموزشی کافی و برخورداری از سطح حرفهای بالا
تمرکز بر مدرسه به عنوان محور اصلاح و بهبود واقعی در تحصیل و سطح یادگیری آنان و نیز تلاش برای نگهداری دانشآموزان تا پایان مقطع
ارتقای سطح تحصیل دانشآموزان به ویژه در زبان عربی و ریاضیات و فراگیری یکی از زبانهای بینالمللی
توسعه و تقویت کادر آموزشی
آمارها
به استناد آمارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش مصر، تعداد دانشآموزان ،مدارس و معلمان مقطع راهنمایی در سال تحصیلی 2013-2014 به شرح زیر بوده است:
دانشآموزان | مدارس | معلمان | ||
دولتی | غیردولتی | دولتی | غیردولتی | 424/264 |
4/052/623 | 285/082 | 8/407 | 1/521 |
نیز نگاه کنید به
مصر؛ نظام آموزش، تحقیقات و فناوری مصر؛ آموزش دوره اول متوسطه ژاپن؛ آموزش مقطع راهنمایی(سیکل اول)درچین؛ آموزش های مقطع راهنمایی سنگال
کتابشناسی
- ↑ بازیابی شده در 2015 از https://www.moe.gov.eg.
- ↑ صدر هاشمی، سید محمد (1392). جامعه و فرهنگ مصر. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص360-361.