مصطفی غرور، نویسنده تونسی: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی «او از فعالان عرصه ادبیات کودک است، غرور در شعری با عنوان «سرود برگشت» که در مجموعهای با عنوان «گنجشکها» در سال ۱۹۹۰ میلادی چاپ شده است، میگوید: <blockquote>«تابستان دیگر گذشته؛ آمده روزهای مدرسه؛ بیاییم بکشیم جهل را و زنده کنیم بزرگیگذشتگا...» ایجاد کرد) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
او از فعالان عرصه ادبیات کودک است، غرور در شعری با عنوان «سرود برگشت» که در مجموعهای با عنوان «گنجشکها» در سال ۱۹۹۰ میلادی چاپ شده است، میگوید: <blockquote>«تابستان دیگر گذشته؛ | او از فعالان عرصه ادبیات کودک است، غرور در شعری با عنوان «سرود برگشت» که در مجموعهای با عنوان «گنجشکها» در سال ۱۹۹۰ میلادی چاپ شده است، میگوید:<blockquote>«تابستان دیگر گذشته؛ آمده روزهای مدرسه؛ بیاییم بکشیم جهل را و زنده کنیم بزرگیگذشتگانمان را؛ بپا خیزید تا بهدرستی تغذیه کنیم عقل را با علم. ای هموطنان! جهل و نادانی دشمنی کمین کرده است؛ به پا خیزید تا زنده کنیم بزرگیگذشتگانمان را؛ برگشتیم به مدرسه و دوستی برگشت نزد ما؛ نور علم چون خورشید است؛ علم برای راهنمایی ما کافی است؛ به پا خیزید تا زنده کنیم بزرگی گذشتگانمان را؛ کودکان (دانشآموزان) به راه افتادند، مانند سپاه پیروزی در جنگ؛ به سوی بلندی ای دوست من، به سوی بزرگترین رؤیاها، به پا خیزید تا زنده کنیم بزرگیگذشتگانمان را؛ ما وامدار اجدادمان هستیم؛ برمیگردانیم بزرگی اجدادمان را، مانند یکی از اصول دین مراقب حریم زیبای وطن باشیم؛ به پا خیزید تا زنده کنیم بزرگی گذشتگانمان را».<ref>عصمتیبایگی، سیدحسن (1395). جامعه و فرهنگ [[تونس]]. تهران: موسسه فرهنگی, هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی, ص 216.</ref></blockquote> | ||
آمده روزهای مدرسه؛ | |||
بیاییم بکشیم جهل را و زنده کنیم بزرگیگذشتگانمان را؛ | |||
بپا خیزید تا بهدرستی تغذیه کنیم عقل را با علم. ای هموطنان! | |||
جهل و نادانی دشمنی کمین کرده است؛ | |||
به پا خیزید تا زنده کنیم بزرگیگذشتگانمان را؛ | |||
برگشتیم به مدرسه و دوستی برگشت نزد ما؛ | |||
نور علم چون خورشید است؛ | |||
علم برای راهنمایی ما کافی است؛ | |||
به پا خیزید تا زنده کنیم بزرگی گذشتگانمان را؛ | |||
کودکان (دانشآموزان) به راه افتادند، | |||
مانند سپاه پیروزی در جنگ؛ | |||
به سوی بلندی ای دوست من، به سوی بزرگترین رؤیاها، | |||
به پا خیزید تا زنده کنیم بزرگیگذشتگانمان را؛ | |||
ما وامدار اجدادمان هستیم؛ | |||
برمیگردانیم بزرگی اجدادمان را، | |||
مانند یکی از اصول دین مراقب حریم زیبای وطن باشیم؛ | |||
به پا خیزید تا زنده کنیم بزرگی گذشتگانمان را». </blockquote> | |||
== کتابشناسی == | == کتابشناسی == |
نسخهٔ کنونی تا ۱۴ فوریهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۸:۰۲
او از فعالان عرصه ادبیات کودک است، غرور در شعری با عنوان «سرود برگشت» که در مجموعهای با عنوان «گنجشکها» در سال ۱۹۹۰ میلادی چاپ شده است، میگوید:
«تابستان دیگر گذشته؛ آمده روزهای مدرسه؛ بیاییم بکشیم جهل را و زنده کنیم بزرگیگذشتگانمان را؛ بپا خیزید تا بهدرستی تغذیه کنیم عقل را با علم. ای هموطنان! جهل و نادانی دشمنی کمین کرده است؛ به پا خیزید تا زنده کنیم بزرگیگذشتگانمان را؛ برگشتیم به مدرسه و دوستی برگشت نزد ما؛ نور علم چون خورشید است؛ علم برای راهنمایی ما کافی است؛ به پا خیزید تا زنده کنیم بزرگی گذشتگانمان را؛ کودکان (دانشآموزان) به راه افتادند، مانند سپاه پیروزی در جنگ؛ به سوی بلندی ای دوست من، به سوی بزرگترین رؤیاها، به پا خیزید تا زنده کنیم بزرگیگذشتگانمان را؛ ما وامدار اجدادمان هستیم؛ برمیگردانیم بزرگی اجدادمان را، مانند یکی از اصول دین مراقب حریم زیبای وطن باشیم؛ به پا خیزید تا زنده کنیم بزرگی گذشتگانمان را».[۱]