مراکز تحقيقاتی علمی و آموزشی در چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی « = بخش 5- مراکز تحقيقاتی علمي- آموزشي = آموزش­هاي ارائه شده در دانشگاه­هاي چين كاملا مطابق با برنامه­هاي استاندارد آموزشي است كه شامل برگزاری كنفرانس، مباحثه­ی آزاد در كلاس، حضور در كلاس­هاي آموزشي و مشاوره­اي می­گردد. همزمان با برگزاری كلاس­...» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(۳ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:


= بخش 5- مراکز تحقيقاتی علمي- آموزشي =
 
آموزش­هاي ارائه شده در دانشگاه­هاي چين كاملا مطابق با برنامه­هاي استاندارد آموزشي است كه شامل برگزاری كنفرانس، مباحثه­ی آزاد در كلاس، حضور در كلاس­هاي آموزشي و مشاوره­اي می­گردد. همزمان با برگزاری كلاس­هاي درسي، آموزش­هاي ديگری از جمله تئوريك، بازديد علمي، تدريس عملي و تحقيقات اجتماعي نيز ارائه مي­گردد. جهت ارتقای سطح علمي دانشجويان، كتابخانه­هاي دانشگاه­ها فعال مي­شوند تا دانشجويان اهل تحقيق و مطالعه پرورش يابند. كليه­ی مراكز آموزش عالي به تجهيزات پيشرفته­ای مجهز شده اند تا برنامه­هاي آموزشي شکل اجرایی به خود بگیرند. اجراي تحقيقات علمي در مراكز دانشگاهي چين نقش مؤثري در توسعه­ی تكنولوژي و شكوفايي ساختار اقتصادي كشور به همراه داشته و دانشگاه­ها و دانشكده­ها نيز نقش مهمي در انجام تحقيقات علمي ايفا مي­نمايند. در حال­حاضر، بیش از 3402 مؤسسه­ی تحقيقاتي در زمینه­های گوناگون در دانشگاه­هاي كشور فعاليت دارند تا نياز­هاي كشور در زمینه­های مختلف را برآورده سازند. برخی از این مؤسسات تحقیقاتی دانشگاهی، با رایه­ی خدمات علمی-پژوهشی به بخش­های تولیدی دولتی و خصوصی، در تأمین هزینه­های آموزشی و توسعه­ی علمی دانشگاه مربوطه نقش مؤثری دارند. چاپ و انتشار مقالات و رساله­های علمی دانشمندان چینی در نشریات بین المللی در رده بندی جهانی سال 2003 مقام پنجم را به خود اختصاص داد و میزان امتیازهای انحصاری در اختراعات کشور نیز فزونی گرفته که بیانگر توسعه پایدارنوآوری در چین است .
آموزش ­های ارائه شده در دانشگاه­ های [[چین]] کاملا مطابق با برنامه ­های استاندارد آموزشی است که شامل برگزاری کنفرانس، مباحثه­ ی آزاد در کلاس، حضور در کلاس ­های آموزشی و مشاوره ­ای می­ گردد. همزمان با برگزاری کلاس ­های درسی، آموزش ­های دیگری از جمله تئوریک، بازدید علمی، تدریس عملی و تحقیقات اجتماعی نیز ارائه می­ گردد.  
 
جهت ارتقای سطح علمی دانشجویان، کتابخانه­ های دانشگاه­ ها فعال می­ شوند تا دانشجویان اهل تحقیق و مطالعه پرورش یابند. کلیه­ ی مراکز آموزش عالی به تجهیزات پیشرفت ه­ای مجهز شده اند تا برنامه ­های آموزشی شکل اجرایی به خود بگیرند. اجرای تحقیقات علمی در مراکز دانشگاهی [[چین]] نقش مؤثری در توسعه ­ی تکنولوژی و شکوفایی ساختار اقتصادی کشور به همراه داشته و دانشگاه­ ها و دانشکده ­ها نیز نقش مهمی در انجام تحقیقات علمی ایفا می­ نمایند.
 
در حال­ حاضر، بیش از 3402 مؤسسه­ ی تحقیقاتی در زمینه­ های گوناگون در دانشگاه­ های کشور فعالیت دارند تا نیاز­های کشور در زمینه­ های مختلف را برآورده سازند. برخی از این مؤسسات تحقیقاتی دانشگاهی، با ارائه ­ی خدمات علمی-پژوهشی به بخش های تولیدی دولتی و خصوصی، در تأمین هزینه ­های آموزشی و توسعه ­ی علمی دانشگاه مربوطه نقش مؤثری دارند. چاپ و انتشار مقالات و رساله ­های علمی دانشمندان چینی در نشریات بین المللی در رده بندی جهانی سال 2003 مقام پنجم را به خود اختصاص داد و میزان امتیازهای انحصاری در اختراعات کشور نیز فزونی گرفته که بیانگر توسعه پایدار نوآوری در [[چین]] است.<ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد سوم، ص۱۲۷۲.</ref>
 
== نیز نگاه کنید به ==
 
* [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین]]
* [[برنامه های توسعه ی علوم و فنون چین]]
 
== کتابشناسی ==

نسخهٔ کنونی تا ‏۲۲ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۲۱:۱۵


آموزش ­های ارائه شده در دانشگاه­ های چین کاملا مطابق با برنامه ­های استاندارد آموزشی است که شامل برگزاری کنفرانس، مباحثه­ ی آزاد در کلاس، حضور در کلاس ­های آموزشی و مشاوره ­ای می­ گردد. همزمان با برگزاری کلاس ­های درسی، آموزش ­های دیگری از جمله تئوریک، بازدید علمی، تدریس عملی و تحقیقات اجتماعی نیز ارائه می­ گردد.

جهت ارتقای سطح علمی دانشجویان، کتابخانه­ های دانشگاه­ ها فعال می­ شوند تا دانشجویان اهل تحقیق و مطالعه پرورش یابند. کلیه­ ی مراکز آموزش عالی به تجهیزات پیشرفت ه­ای مجهز شده اند تا برنامه ­های آموزشی شکل اجرایی به خود بگیرند. اجرای تحقیقات علمی در مراکز دانشگاهی چین نقش مؤثری در توسعه ­ی تکنولوژی و شکوفایی ساختار اقتصادی کشور به همراه داشته و دانشگاه­ ها و دانشکده ­ها نیز نقش مهمی در انجام تحقیقات علمی ایفا می­ نمایند.

در حال­ حاضر، بیش از 3402 مؤسسه­ ی تحقیقاتی در زمینه­ های گوناگون در دانشگاه­ های کشور فعالیت دارند تا نیاز­های کشور در زمینه­ های مختلف را برآورده سازند. برخی از این مؤسسات تحقیقاتی دانشگاهی، با ارائه ­ی خدمات علمی-پژوهشی به بخش های تولیدی دولتی و خصوصی، در تأمین هزینه ­های آموزشی و توسعه ­ی علمی دانشگاه مربوطه نقش مؤثری دارند. چاپ و انتشار مقالات و رساله ­های علمی دانشمندان چینی در نشریات بین المللی در رده بندی جهانی سال 2003 مقام پنجم را به خود اختصاص داد و میزان امتیازهای انحصاری در اختراعات کشور نیز فزونی گرفته که بیانگر توسعه پایدار نوآوری در چین است.[۱]

نیز نگاه کنید به

کتابشناسی

  1. سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد سوم، ص۱۲۷۲.