سبک نقاشی یاماتوئه: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
یاماتوئه عنوانی است که در [[دوره هیان]] و در مقابل نقاشی کارائه یا [[هنر نقاشی در چین|نقاشی چین]] [[سلسله تانگ|دوران دودمان تانگ]] پدید آمد. موضوعاتی که در این [[نقاشی ژاپن|نقاشی]] کار میشدند، مناظر، طبیعت، وقایع، سنتها و... [[ژاپن]] بود و داستانهایی مانند «داستان گنجی» هم به این سبک و در قالب [[نقاشی ژاپن|نقاشی]]<nowiki/>های طوماری یا ئهماکی به تصویر در آمدند. این نوع [[نقاشی ژاپن|نقاشی]] بعدها در سبک یا مکتب توساها (土佐派/Tosa ha) پیگیری شد. | یاماتوئه عنوانی است که در [[دوره هیان]] و در مقابل نقاشی کارائه یا [[هنر نقاشی در چین|نقاشی چین]] [[سلسله تانگ|دوران دودمان تانگ]] پدید آمد. موضوعاتی که در این [[نقاشی ژاپن|نقاشی]] کار میشدند، مناظر، طبیعت، وقایع، سنتها و... [[ژاپن]] بود و داستانهایی مانند «داستان گنجی» هم به این سبک و در قالب [[نقاشی ژاپن|نقاشی]]<nowiki/>های طوماری یا ئهماکی به تصویر در آمدند. این نوع [[نقاشی ژاپن|نقاشی]] بعدها در سبک یا مکتب توساها (土佐派/Tosa ha) پیگیری شد.<ref>ذاکری، قدرت اله (1402). «هنر [[ژاپن]]». در پالیزدار، فرهاد، ذاکری، قدرت اله. جامعه و فرهنگ [[ژاپن]]، تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی]، ص.242- 281.</ref> | ||
==نیز نگاه کنید به== | ==نیز نگاه کنید به== | ||
*[[هنر ژاپن]] | *[[هنر ژاپن]] |
نسخهٔ کنونی تا ۲۳ فوریهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۲:۳۸
یاماتوئه عنوانی است که در دوره هیان و در مقابل نقاشی کارائه یا نقاشی چین دوران دودمان تانگ پدید آمد. موضوعاتی که در این نقاشی کار میشدند، مناظر، طبیعت، وقایع، سنتها و... ژاپن بود و داستانهایی مانند «داستان گنجی» هم به این سبک و در قالب نقاشیهای طوماری یا ئهماکی به تصویر در آمدند. این نوع نقاشی بعدها در سبک یا مکتب توساها (土佐派/Tosa ha) پیگیری شد.[۱]
نیز نگاه کنید به
کتابشناسی
- ↑ ذاکری، قدرت اله (1402). «هنر ژاپن». در پالیزدار، فرهاد، ذاکری، قدرت اله. جامعه و فرهنگ ژاپن، تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص.242- 281.