ساختار و سیاست های آموزشی اتیوپی: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی «ساختار کلی نظام آموزشی جدید عبارت بود از : دوره هشت ساله ابتدایی شامل یک دوره پایه 4 ساله و یک دوره عمومی ابتدایی (سال های پنجم تا هشتم) 250 دوره دو ساله متوسطه عمومی (سال های نهم و دهم) دوره دو ساله متوسطه نهایی (سال های یازدهم و دوازدهم) بر اساس...» ایجاد کرد) |
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
||
خط ۸: | خط ۸: | ||
دوره دو ساله متوسطه عمومی (سال های نهم و دهم) | دوره دو ساله متوسطه عمومی (سال های نهم و دهم) | ||
دوره دو ساله متوسطه نهایی (سال های یازدهم و دوازدهم) بر اساس این نظام نوین آموزشی امتحانات عمومی در سطح کشوری (ملی) فقط در پایان سال های دهم و دوازدهم برگزار می گردند و در پایان سال هشتم نیز امتحانات منطقه ای ( که جایگزین آزمونهای پیشین شده اند) انجام می شوند. نظام آموزشی 4، 4، 2 و 2 ساله که از سال 1994 در این کشور در حال اجرا است هرچند از نظام آموزشی کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اخذ گردیده با این حال چندان متناسب با شرایط کشور اتیوپی نیست و در زمینه هایی همچون امکانات آموزشی ، ارتباطات و کیفیت آموزشی داراي ضعف هایي اساسی است. انجام برخی اصلاحات در این برنامه آموزشی در اوایل دهه 2000 میلادي نیز تاکنون نتوانسته است در خصوص برطرف ساختن نقائص و مشکلات موجود موثر واقع شود. | دوره دو ساله متوسطه نهایی (سال های یازدهم و دوازدهم) بر اساس این نظام نوین آموزشی امتحانات عمومی در سطح کشوری (ملی) فقط در پایان سال های دهم و دوازدهم برگزار می گردند و در پایان سال هشتم نیز امتحانات منطقه ای ( که جایگزین آزمونهای پیشین شده اند) انجام می شوند. نظام آموزشی 4، 4، 2 و 2 ساله که از سال 1994 در این کشور در حال اجرا است هرچند از نظام آموزشی کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اخذ گردیده با این حال چندان متناسب با شرایط کشور [[اتیوپی]] نیست و در زمینه هایی همچون امکانات آموزشی ، ارتباطات و کیفیت آموزشی داراي ضعف هایي اساسی است. انجام برخی اصلاحات در این برنامه آموزشی در اوایل دهه 2000 میلادي نیز تاکنون نتوانسته است در خصوص برطرف ساختن نقائص و مشکلات موجود موثر واقع شود. | ||
'''www.tulane.edu/ Education in Ethiopia/2011''' | '''www.tulane.edu/ Education in Ethiopia/2011''' |
نسخهٔ ۱ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۰۴:۵۴
ساختار کلی نظام آموزشی جدید عبارت بود از :
دوره هشت ساله ابتدایی شامل یک دوره پایه 4 ساله و یک دوره عمومی ابتدایی (سال های پنجم تا هشتم)
250
دوره دو ساله متوسطه عمومی (سال های نهم و دهم)
دوره دو ساله متوسطه نهایی (سال های یازدهم و دوازدهم) بر اساس این نظام نوین آموزشی امتحانات عمومی در سطح کشوری (ملی) فقط در پایان سال های دهم و دوازدهم برگزار می گردند و در پایان سال هشتم نیز امتحانات منطقه ای ( که جایگزین آزمونهای پیشین شده اند) انجام می شوند. نظام آموزشی 4، 4، 2 و 2 ساله که از سال 1994 در این کشور در حال اجرا است هرچند از نظام آموزشی کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اخذ گردیده با این حال چندان متناسب با شرایط کشور اتیوپی نیست و در زمینه هایی همچون امکانات آموزشی ، ارتباطات و کیفیت آموزشی داراي ضعف هایي اساسی است. انجام برخی اصلاحات در این برنامه آموزشی در اوایل دهه 2000 میلادي نیز تاکنون نتوانسته است در خصوص برطرف ساختن نقائص و مشکلات موجود موثر واقع شود.
www.tulane.edu/ Education in Ethiopia/2011