وزارت تبليغات و رسانههای اردن: تفاوت میان نسخهها
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
وزارت تبليغات و | [[وزارت تبليغات و رسانههای اردن|وزارت تبلیغات و رسانههای اردن]] در سال 1964 تأسیس شد. در ابتدا، نام آن وزارت فرهنگ و تبلیغات بود برطبق قانون سال 1978 سازمانهای تلویزیون، رادیو، اداره چاپ و نشر، خبرگزاری [[اردن]] تحت نظارت آن فعالیت میکردند. اهداف این وزارتخانه عبارت است از: | ||
* برنامهریزی و آگاهسازی فکری در کشور و ترسیم سیاستهای عمومی ادارات و مؤسسات رسمی تبلیغاتی و نظارت بر آنها؛ | |||
* تنظیم فعالیتهای تبلیغاتی و فکری مؤسسات تحت نظارت خود بر اساس ایمان به خداوند و حقیقتگویی و تأکید بر ارزشهای اخلاقی؛ | |||
* یجاد حس وطن دوستی و افتخار به آن و تأکید بر ارزشهایی چون عدالت و مساوات و...<ref>العمد، الدکتورهانی(1965 - 1995م)، المؤسسات الثقافیه فی الأردن، منشورات اللجنــة العلیا لکتابــة تاریخ الأردن، ص 60</ref>. | |||
== نیز نگاه کنید به == | |||
[[نظام فرهنگی اردن]]؛ [[نهادها و سازمانهای فرهنگی اردن]] | |||
== کتابشناسی == | |||
نسخهٔ ۱۰ اوت ۲۰۲۴، ساعت ۰۷:۱۰
وزارت تبلیغات و رسانههای اردن در سال 1964 تأسیس شد. در ابتدا، نام آن وزارت فرهنگ و تبلیغات بود برطبق قانون سال 1978 سازمانهای تلویزیون، رادیو، اداره چاپ و نشر، خبرگزاری اردن تحت نظارت آن فعالیت میکردند. اهداف این وزارتخانه عبارت است از:
- برنامهریزی و آگاهسازی فکری در کشور و ترسیم سیاستهای عمومی ادارات و مؤسسات رسمی تبلیغاتی و نظارت بر آنها؛
- تنظیم فعالیتهای تبلیغاتی و فکری مؤسسات تحت نظارت خود بر اساس ایمان به خداوند و حقیقتگویی و تأکید بر ارزشهای اخلاقی؛
- یجاد حس وطن دوستی و افتخار به آن و تأکید بر ارزشهایی چون عدالت و مساوات و...[۱].
نیز نگاه کنید به
نظام فرهنگی اردن؛ نهادها و سازمانهای فرهنگی اردن
کتابشناسی
- ↑ العمد، الدکتورهانی(1965 - 1995م)، المؤسسات الثقافیه فی الأردن، منشورات اللجنــة العلیا لکتابــة تاریخ الأردن، ص 60