صنایع و کالاهای فرهنگی فرانسه: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱۸: | خط ۱۸: | ||
==نیز نگاه کنید به== | ==نیز نگاه کنید به== | ||
[[صنایع و کالاهای فرهنگی سنگال]]؛ [[صنایع و کالاهای فرهنگی روسیه]]؛ [[صنایع و کالاهای فرهنگی در چین]]؛ [[صنایع و کالاهای فرهنگی در کانادا]]؛ | |||
==کتابشناسی== | ==کتابشناسی== |
نسخهٔ ۱ مهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۳:۳۱
طی 30 سال اخیر، صنایع فرهنگی کشور دچار تحولات زیادی گردیده است زیرا وسعت تولیدات در زمینههای کتاب، نوار، فیلم، لوح فشرده، و دی وی دی به طور مداوم از افزایش برخوردار بوده و تولید و توزیع این محصولات وجهه بینالمللی یافته و سیاستهای تجاری مدون تری در این خصوص اتخاذ گردیده است. دولت فرانسه در مواجهه با بازارهای رقابتی و در جهت غنای صنایع فرهنگی کشور و تضمین تولید انبوه و توزیع هر چه بیشتر این محصولات مبادرت به تنظیم و تدارک سلسله حمایتهای ویژه ای از صنایع فرهنگی کشور نموده است:
1- افتتاح حسابهای ویژه نظیر صندوق کتاب ملی و حساب پس انداز صنعت فیلم و تلویزیون
2- اعطای تخفیفهای مالیاتی نظیر کاهش مالیات بر ارزش افزوده مطبوعات، کتب، سینما و وسایل سمعی و بصری
3- تنظیم و ثبت قیمت ثابت بر پشت جلد کُتُب
4- اتخاذ تدابیر تنظیمی نظیر تعیین سهمیه پخش برنامههای فرانسوی زبان
طی 15 سال گذشته، صنایع رادیو و تلویزیون کشور در نتیجه گسترش شبکههای خصوصی متنوع گردیده است. لازم به ذکر است که دولت فرانسه در 3 مورد ذیل به دخالت در امور رادیو و تلویزیون کشور مبادرت مینماید:
1- تنظیم کل بخش خبررسانی کشور از طریق اختصاص فرکانس
2- تامین مالی تلویزیونهای دولتی
3- ارائه سهمیه بندی زمانی جهت پخش برنامههای متعدد نظیر موسیقی و نمایش فیلم[۱]
نیز نگاه کنید به
صنایع و کالاهای فرهنگی سنگال؛ صنایع و کالاهای فرهنگی روسیه؛ صنایع و کالاهای فرهنگی در چین؛ صنایع و کالاهای فرهنگی در کانادا؛
کتابشناسی
- ↑ نعيمی گورابی، محمد حسين (1392). جامعه و فرهنگ فرانسه. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی.