مدارس بین المللی تایلند: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
 
خط ۲: خط ۲:


«بیشتر این مدارس که کیفیت عالی و سابقه‌ای دیرینه در [[تایلند]] دارند، از نظام‌های آموزشی انگلیسی و [[آمریکا]] پیروی می‌کنند؛ برخی دیگر با نظام‌های آموزشی آلمانی، ژاپنی و تایلندی اداره می‌شوند. در سال ۲۰۰۷م، حدود ۱۰۸ مدرسهٔ بین‌المللی در [[تایلند]] فعالیت داشتند که ۷۷ واحد آن‌ها در [[بانکوک]] و بقیه در [[چیانگ مای و چیانگ رای|چیانگ مای]]، پوکت، رایونگ، نونتابوری، چونبوری، ساموت پراکان و ناکون راچاسیما سرگرم کار بوده‌اند. در همان سال ۲۴۹۳ معلم و ۲۵۴۵۳ دانش‌آموز (تایلندی و خارجی) در این مدارس مشغول آموزش و یادگیری بوده‌اند. میانگین شهریهٔ سالانه این مدارس از ۳ هزار تا ۱۴ هزار دلار متغیر است<ref name=":1">Office of the Education Council(2008). Education in Thailand .Bangkok. Amarin Printing and Publishing</ref><ref>الهی، امیر سعید(1391). جامعه و فرهنگ [[تایلند]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی]،ص.279-280.</ref>.  
«بیشتر این مدارس که کیفیت عالی و سابقه‌ای دیرینه در [[تایلند]] دارند، از نظام‌های آموزشی انگلیسی و [[آمریکا]] پیروی می‌کنند؛ برخی دیگر با نظام‌های آموزشی آلمانی، ژاپنی و تایلندی اداره می‌شوند. در سال ۲۰۰۷م، حدود ۱۰۸ مدرسهٔ بین‌المللی در [[تایلند]] فعالیت داشتند که ۷۷ واحد آن‌ها در [[بانکوک]] و بقیه در [[چیانگ مای و چیانگ رای|چیانگ مای]]، پوکت، رایونگ، نونتابوری، چونبوری، ساموت پراکان و ناکون راچاسیما سرگرم کار بوده‌اند. در همان سال ۲۴۹۳ معلم و ۲۵۴۵۳ دانش‌آموز (تایلندی و خارجی) در این مدارس مشغول آموزش و یادگیری بوده‌اند. میانگین شهریهٔ سالانه این مدارس از ۳ هزار تا ۱۴ هزار دلار متغیر است<ref name=":1">Office of the Education Council(2008). Education in Thailand .Bangkok. Amarin Printing and Publishing</ref><ref>الهی، امیر سعید(1391). جامعه و فرهنگ [[تایلند]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی]،ص.279-280.</ref>.  
== نیز نگاه کنید به ==
[[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری تایلند]]؛ [[ساختار و سیاست های آموزشی تایلند]]


== کتابشناسی ==
== کتابشناسی ==

نسخهٔ کنونی تا ‏۲۹ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۱۵:۱۹

مدارس بین‌المللی، مؤسسات آموزشی هستند که برنامهٔ درسی بین‌المللی یا برنامهٔ درسی مستقلی دارند. در آن‌ها به یکی از زبان‌های خارجی (بیشتر انگلیسی) درس می‌دهند و ثبت نام در آن‌ها بدون توجه به ملیت یا مذهب یا سیاست و رژیم‌های حکومتی اتباع هر کشوری انجام می‌شود و نباید خلاف اخلاق و ثبات سیاسی تایلند باشد. برنامهٔ درسی آن‌ها باید به تصویب وزارت آموزش تایلند برسد. تدریس زبان و فرهنگ تایلند در همهٔ سطوح و برای همهٔ دانش‌آموزان اجباری است؛ ولی میزان آن برای تایلندی‌ها به‌مراتب بیشتر از خارجیان است. مدارس بین‌المللی باید در همهٔ زمینه‌های اداری و آموزشی، در چارچوب ضوابط وزارت آموزش تایلند فعالیت کنند، مدیر و آموزگاران و دبیران اصلی این مدارس باید تابعیت تایلندی داشته باشند.

«بیشتر این مدارس که کیفیت عالی و سابقه‌ای دیرینه در تایلند دارند، از نظام‌های آموزشی انگلیسی و آمریکا پیروی می‌کنند؛ برخی دیگر با نظام‌های آموزشی آلمانی، ژاپنی و تایلندی اداره می‌شوند. در سال ۲۰۰۷م، حدود ۱۰۸ مدرسهٔ بین‌المللی در تایلند فعالیت داشتند که ۷۷ واحد آن‌ها در بانکوک و بقیه در چیانگ مای، پوکت، رایونگ، نونتابوری، چونبوری، ساموت پراکان و ناکون راچاسیما سرگرم کار بوده‌اند. در همان سال ۲۴۹۳ معلم و ۲۵۴۵۳ دانش‌آموز (تایلندی و خارجی) در این مدارس مشغول آموزش و یادگیری بوده‌اند. میانگین شهریهٔ سالانه این مدارس از ۳ هزار تا ۱۴ هزار دلار متغیر است[۱][۲].  

نیز نگاه کنید به

نظام آموزش، تحقیقات و فناوری تایلند؛ ساختار و سیاست های آموزشی تایلند

کتابشناسی

  1. Office of the Education Council(2008). Education in Thailand .Bangkok. Amarin Printing and Publishing
  2. الهی، امیر سعید(1391). جامعه و فرهنگ تایلند. تهران: موسسه فرهنگی هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی،ص.279-280.