هاکاتا در زیمبابوه: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
[[پرونده:هنرهای سنتی زیمبابوه.png|بندانگشتی|هاکاتا|205x205پیکسل]]"هاکاتا" (Hakata) از چهار قطعه چوب تشکیل شده بود که هر قطعه با حکاکی و طراحی خاص روی آن نمایان گر قدرت یا ارزشی بود که بر اساس عرف و سنت مورد تفسیرهای گوناگون قرار میگرفت. چهار قطعه | [[پرونده:هنرهای سنتی زیمبابوه.png|بندانگشتی|هاکاتا(1403). برگرفته از سایت Research Gate، قابل بازیابی از https://www.researchgate.net/figure/Hakata-of-Shona-Zimbabwean-origin-Collection-of-the-Wits-Art-Museum-Photo-The-author_fig1_318003589|205x205پیکسل]]"هاکاتا" (Hakata) از چهار قطعه چوب تشکیل شده بود که هر قطعه با حکاکی و طراحی خاص روی آن نمایان گر قدرت یا ارزشی بود که بر اساس عرف و سنت مورد تفسیرهای گوناگون قرار میگرفت. چهار قطعه | ||
چوبی فوق را جنس مذکر، جنس مونث، خوش شانسی و بد شانسی میخواندند همان گونه که برای آنها مفاهیم پدری (شجاعت)، مادری، جوانی، تجرد (پاکدامنی) نیز قائل بودند<ref>ایپکچی، محمدحسن (1399). جامعه و فرهنگ [[زيمبابوه|زیمبابوه]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]، ص. 220-221.</ref>. | چوبی فوق را جنس مذکر، جنس مونث، خوش شانسی و بد شانسی میخواندند همان گونه که برای آنها مفاهیم پدری (شجاعت)، مادری، جوانی، تجرد (پاکدامنی) نیز قائل بودند<ref>ایپکچی، محمدحسن (1399). جامعه و فرهنگ [[زيمبابوه|زیمبابوه]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]، ص. 220-221.</ref>. |
نسخهٔ کنونی تا ۸ ژوئن ۲۰۲۴، ساعت ۱۰:۴۴
"هاکاتا" (Hakata) از چهار قطعه چوب تشکیل شده بود که هر قطعه با حکاکی و طراحی خاص روی آن نمایان گر قدرت یا ارزشی بود که بر اساس عرف و سنت مورد تفسیرهای گوناگون قرار میگرفت. چهار قطعه
چوبی فوق را جنس مذکر، جنس مونث، خوش شانسی و بد شانسی میخواندند همان گونه که برای آنها مفاهیم پدری (شجاعت)، مادری، جوانی، تجرد (پاکدامنی) نیز قائل بودند[۱].
نیز نگاه کنید به
هنر زیمبابوه؛ هنرهای سنتی زیمبابوه؛ صنایع دستی در زیمبابوه
کتابشناسی
- ↑ ایپکچی، محمدحسن (1399). جامعه و فرهنگ زیمبابوه. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، ص. 220-221.