نماد سگ آبی در کانادا: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
|||
خط ۷: | خط ۷: | ||
==نیز نگاه کنید به== | ==نیز نگاه کنید به== | ||
[[نظام فرهنگی کانادا]]؛ [[نمادها و سمبل های فرهنگی کانادا]]؛ [[نماد اسب در کانادا]]؛ [[نمادهای استانی کانادا]] | |||
== کتابشناسی == | == کتابشناسی == |
نسخهٔ کنونی تا ۳۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۰۸:۲۵
در فاصله قرون 17 و 18 میلادی استفاده از کلاههای پوستی در اروپا بسیار رونق یافته بود. محبوبیت این کلاهها تقاضا برای آن را افزایش داد. هِنری چهارم - پادشاه فرانسه - تجارت خز را به عنوان یک فرصت برای به دست آوردن درآمد و ایجاد یک امپراتوری در آمریکا شمالی در نظر گرفت. به زودی پوست سگ آبی به بیست برابر قیمت خرید در اروپا فروخته شد و اقتصاد کانادای معاصر حول محور تجارت همین کلاههای خز شکل گرفت.
در سال 1851م، به کمک سِر سندفورد فلمینگ (Sir Sandford Fleming) سگ آبی به عنوان یک نماد ملی در اولین تمبر پستی کانادا معرفی شد. با وجود توجه زیاد به این حیوان در اوسط قرن نوزدهم این حیوان با خطر انقراض مواجه شد.
در دوران اوج تجارت خز سالانه حدود یکصد هزار پوست سگ آبی صادر میشد. در تاریخ 24 مارس 1975م، طی یک موافقتنامه سلطنتی، سگ آبی رسماً به عنوان یکی از نمادهای ملی معرفی شد. امروزه با حفاظت از این گونه جانوری و کاهش تقاضا برای پوست آن سگ آبی بزرگترین جونده در کاناداست.[۱]
نیز نگاه کنید به
نظام فرهنگی کانادا؛ نمادها و سمبل های فرهنگی کانادا؛ نماد اسب در کانادا؛ نمادهای استانی کانادا
کتابشناسی
- ↑ لاریجانی، فاضل(1395). جامعه و فرهنگ کانادا. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، ص.182-183.