ساخت مجسمه­‌های کاغذی: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱۴: خط ۱۴:
آثار هنری [[ساخت مجسمه های کاغذی در چین|مجسمه‌­های کاغذی]] از نظر ظاهر جذاب و بلحاظ فن ­آوری آن پیشرفته هستند.<ref>سابقی، علی محمد (1392). جامع فرهنگ و ملل [[چین]]. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد--- ص---</ref>
آثار هنری [[ساخت مجسمه های کاغذی در چین|مجسمه‌­های کاغذی]] از نظر ظاهر جذاب و بلحاظ فن ­آوری آن پیشرفته هستند.<ref>سابقی، علی محمد (1392). جامع فرهنگ و ملل [[چین]]. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد--- ص---</ref>


نیز نگاه کنید به [[فرهنگ عمومی در چین]]؛ [[صنایع دستی و هنرهای مردمی و فولكلور]]
نیز نگاه کنید به [[فرهنگ عمومی در چین]]؛ [[صنایع دستی و هنرهای مردمی و فولكلور]]؛ [[هنر چینی]]؛ [[هنر در چین]]؛ [[هنر اپرای سنتی چینی]]؛ [[خیمه­‌شب­‌بازی و سایه­‌بازی]]؛ [[اسباب بازی­‌های سفالی و گِلین]]


== کتابشناسی ==
== کتابشناسی ==

نسخهٔ ‏۱۷ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۰۲

مجسمه های کاغذی لی هونگ بو

مجسمه‌­های کاغذی چین از مراسم و تشریفات تشییع جنازه سرچشمه گرفته و یک نوع هنر مردمی است­ که در آن هنرهای کاغذبری، مجسمه سازی سفالی و نقاشی رنگی، به خوبی باهم درآمیخته است. مردم معمولا در برگزاری مراسم قربانی از این مجسمه­‌ی کاغذی استفاده می‌­کنند.

مجسمه‌­ی کاغذی چهار نوع است:

1- مجسمه‌­ی فرشتگان که در مقابل مقبره­‌ها سوزانده می‌­شوند.

2- آدمک‌هایی به شکل پسر و دختر، و آدمک­‌های اپرایی.

3- ماکت‌­های ساختمانی، دروازه و عمارت، نمادهای وسایل حمل و نقل.

4- ظروف، مانند ظروف غذایی و ظروف برای گذاشتن اشیای قربانی.

آثار هنری مجسمه‌­های کاغذی از نظر ظاهر جذاب و بلحاظ فن ­آوری آن پیشرفته هستند.[۱]

نیز نگاه کنید به فرهنگ عمومی در چین؛ صنایع دستی و هنرهای مردمی و فولكلور؛ هنر چینی؛ هنر در چین؛ هنر اپرای سنتی چینی؛ خیمه­‌شب­‌بازی و سایه­‌بازی؛ اسباب بازی­‌های سفالی و گِلین

کتابشناسی

  1. سابقی، علی محمد (1392). جامع فرهنگ و ملل چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد--- ص---