معماری دوران سلسله ی سونگ: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۴: | خط ۴: | ||
در عصر سلسله ی«سونگ» و به دنبال پیشرفت جامعه در زمینه ی اقتصاد، معماری باغسازی نیز با مفهوم هنری آن، آغاز شد. در باغسازی کلاسیک این عصر [[چین]]، زیبائی طبیعی با ایجاد صخره ها و جویبارها و گل ها و درختان مصنوعی تلفیق و نوعی محیط سرشار از هنر و طبیعت به وجود آمد.<ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد ...، ص ... .</ref> | در عصر سلسله ی«سونگ» و به دنبال پیشرفت جامعه در زمینه ی اقتصاد، معماری باغسازی نیز با مفهوم هنری آن، آغاز شد. در باغسازی کلاسیک این عصر [[چین]]، زیبائی طبیعی با ایجاد صخره ها و جویبارها و گل ها و درختان مصنوعی تلفیق و نوعی محیط سرشار از هنر و طبیعت به وجود آمد.<ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد ...، ص ... .</ref> | ||
نیز نگاه کنید به [[هنر در چین]] | == نیز نگاه کنید به == | ||
* [[هنر در چین]] | |||
* [[هنر نقاشی در چین]] | |||
* [[هنر خوشنویسی چینی|هنر خوشنویسی چین]] | |||
* [[هنر معماری در چین]] | |||
* [[وضعیت عمومی معماری باستانی چین]] | |||
= کتابشناسی = | = کتابشناسی = |
نسخهٔ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۴۸
دوران سلسله ی سونگ(960تا 1279میلادی) عصر زوال سیاسی و نظامی چین بود، ولی در این دوران، اقتصاد، صنایع دستی و تجارت به پیشرفت بسیاری نائل آمده و علوم و فنون شاهد توسعه بود که ظرافت و خوش ترکیبی و توجه به تزئینات ظاهری بنا از خصوصیات معماری این دوران است. درشهرهای این عصر ترکیب خیابان ها منظم و معمولا مغازه ها رو به خیابان دایر می شد و در تأسیسات آتش نشانی، حمل و نقل، راه ها و ترافیک، مغازه ها و پل ها پیشرفت نوینی حاصل شد و سطح معماری بناهای سنگی و آجری در عصر این سلسله پیوسته ارتقا یافت.
در عصر سلسله ی«سونگ» و به دنبال پیشرفت جامعه در زمینه ی اقتصاد، معماری باغسازی نیز با مفهوم هنری آن، آغاز شد. در باغسازی کلاسیک این عصر چین، زیبائی طبیعی با ایجاد صخره ها و جویبارها و گل ها و درختان مصنوعی تلفیق و نوعی محیط سرشار از هنر و طبیعت به وجود آمد.[۱]
نیز نگاه کنید به
کتابشناسی
- ↑ سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد ...، ص ... .