سبک نقاشی یاماتوئه: تفاوت میان نسخهها
(صفحهای تازه حاوی «یاماتوئه عنوانی است که در دوره هیان و در مقابل نقاشی کارائه یا نقاشی چین دوران دودمان تانگ پدید آمد. موضوعاتی که در این نقاشی کار میشدند، مناظر، طبیعت، وقایع، سنتها و ... ژاپن بود و داستانهایی مانند «داستان گنجی» هم به این سبک و در قالب نقا...» ایجاد کرد) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
یاماتوئه عنوانی است که در [[دوره هیان]] و در مقابل نقاشی کارائه یا | یاماتوئه عنوانی است که در [[دوره هیان]] و در مقابل نقاشی کارائه یا [[هنر نقاشی در چین|نقاشی چین]] [[سلسله تانگ|دوران دودمان تانگ]] پدید آمد. موضوعاتی که در این [[نقاشی ژاپن|نقاشی]] کار میشدند، مناظر، طبیعت، وقایع، سنتها و... [[ژاپن]] بود و داستانهایی مانند «داستان گنجی» هم به این سبک و در قالب [[نقاشی ژاپن|نقاشی]]<nowiki/>های طوماری یا ئهماکی به تصویر در آمدند. این نوع [[نقاشی ژاپن|نقاشی]] بعدها در سبک یا مکتب توساها (土佐派/Tosa ha) پیگیری شد. | ||
==نیز نگاه کنید به== | |||
*[[هنر ژاپن]] | |||
*[[نقاشی ژاپن]] | |||
*[[نقاشی نيهونگا]] | |||
==کتابشناسی== |
نسخهٔ ۲۳ فوریهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۲:۲۸
یاماتوئه عنوانی است که در دوره هیان و در مقابل نقاشی کارائه یا نقاشی چین دوران دودمان تانگ پدید آمد. موضوعاتی که در این نقاشی کار میشدند، مناظر، طبیعت، وقایع، سنتها و... ژاپن بود و داستانهایی مانند «داستان گنجی» هم به این سبک و در قالب نقاشیهای طوماری یا ئهماکی به تصویر در آمدند. این نوع نقاشی بعدها در سبک یا مکتب توساها (土佐派/Tosa ha) پیگیری شد.