سیستم توزیع مطبوعات و نشریات در چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
(صفحه‌ای تازه حاوی « == ''سیستم توزیع مطبوعات و نشریات'' == تا سال1990میلادی که تمامی مطبوعات چین از سوبسید دولتی استفاده می­کردند، اکثر روزنامه­ها و منشورات نیز توسط پست دولتی توزیع می­شد. ولی با اجرای موفقیت آمیز اصلاحات اقتصادی و سیاست دولت مبنی بر اجرای اصلاحات ت...» ایجاد کرد)
 
خط ۱: خط ۱:
=== ''سیستم توزیع مطبوعات و نشریات'' ===
تا سال 1990 میلادی که تمامی مطبوعات [[چین]] از سوبسید دولتی استفاده می ­کردند، اکثر روزنامه ­ها و منشورات نیز توسط پست دولتی توزیع می ­شد. ولی با اجرای موفقیت آمیز اصلاحات اقتصادی و سیاست دولت مبنی بر اجرای اصلاحات تدریجی در بخش رسانه­ ها، زمینه برای چاپ آگهی­ های تجاری و تبلیغاتی و کسب درآمد از این طریق فراهم و نشریات بخش عمده ­ای از هزینه­ های خود را از این راه به دست آوردند. کاهش حمایت دولت از نشریات و مطبوعات و افزایش تقاضا و نیاز مردم به روزنامه ­ها و مجلات باکیفیت، رقابت شدیدی را در میان آنان برای جذب خوانندگان به وجود آورد. لذا، در شبکه­ ی توزیع مطبوعات نیز تحولات عمیقی روی داد، به نحوی­ که با آغاز قرن 21 تقریبا تمامی روزنامه­ ها و مطبوعات سیستم توزیع خاص خود شامل: از طریق پست، دکه­ های مطبوعات، خرده فروشی ­های خیابانی و... را دارند.<ref>www.pressreference.com</ref><ref>سابقی، علی محمد(1392). "جامعه و فرهنگ چین." تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد ...، ص ... .</ref>


== ''سیستم توزیع مطبوعات و نشریات'' ==
= کتابشناسی =
تا سال1990میلادی که تمامی مطبوعات چین از سوبسید دولتی استفاده می­کردند، اکثر روزنامه­ها و منشورات نیز توسط پست دولتی توزیع می­شد. ولی با اجرای موفقیت آمیز اصلاحات اقتصادی و سیاست دولت مبنی بر اجرای اصلاحات تدریجی در بخش رسانه­ها، زمینه برای چاپ آگهی­های تجاری و تبلیغاتی و کسب درآمد از این طریق فراهم و نشریات بخش عمده­ای از هزینه­های خود را از این راه به دست آوردند. کاهش حمایت دولت از نشریات و مطبوعات و افزایش تقاضا و نیاز مردم به روزنامه­ها و مجلات با کیفیت، رقابت شدیدی را در میان آنان برای جذب خوانندگان به وجود آورد. لذا، در شبکه­ی توزیع مطبوعات نیز تحولات عمیقی روی داد، به نحوی­که با آغاز قرن 21تقریبا تمامی روزنامه­ها و مطبوعات سیستم توزیع خاص خود شامل: از طریق پست، دکه­های مطبوعات، خرده فروشی­های خیابانی و... را دارند. (www.pressreference.com)

نسخهٔ ‏۲ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۹:۱۹

سیستم توزیع مطبوعات و نشریات

تا سال 1990 میلادی که تمامی مطبوعات چین از سوبسید دولتی استفاده می ­کردند، اکثر روزنامه ­ها و منشورات نیز توسط پست دولتی توزیع می ­شد. ولی با اجرای موفقیت آمیز اصلاحات اقتصادی و سیاست دولت مبنی بر اجرای اصلاحات تدریجی در بخش رسانه­ ها، زمینه برای چاپ آگهی­ های تجاری و تبلیغاتی و کسب درآمد از این طریق فراهم و نشریات بخش عمده ­ای از هزینه­ های خود را از این راه به دست آوردند. کاهش حمایت دولت از نشریات و مطبوعات و افزایش تقاضا و نیاز مردم به روزنامه ­ها و مجلات باکیفیت، رقابت شدیدی را در میان آنان برای جذب خوانندگان به وجود آورد. لذا، در شبکه­ ی توزیع مطبوعات نیز تحولات عمیقی روی داد، به نحوی­ که با آغاز قرن 21 تقریبا تمامی روزنامه­ ها و مطبوعات سیستم توزیع خاص خود شامل: از طریق پست، دکه­ های مطبوعات، خرده فروشی ­های خیابانی و... را دارند.[۱][۲]

کتابشناسی

  1. www.pressreference.com
  2. سابقی، علی محمد(1392). "جامعه و فرهنگ چین." تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد ...، ص ... .