مجسمه سازی در مالی: تفاوت میان نسخهها
جز (The LinkTitles extension automatically added links to existing pages (https://github.com/bovender/LinkTitles).) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
مجسمه سازی در [[مالی]] عمدتا بر اساس رسوم قدیمی قومی قبیلگی این کشور صورت | [[پرونده:مجسمه سازی در مالی.jpg|بندانگشتی|300x300پیکسل|نمونهای از مجسمه قدیمی در مالی]] | ||
مجسمه سازی در [[مالی]] عمدتا بر اساس رسوم قدیمی قومی قبیلگی این کشور صورت میگیرد و هیچ ارتباطی با سبکهای معمول غربی ندارد. مجسمه سازان مالیایی معمولا بر اساس اسطورههای قدیمی خود مجسمههای زیبایی از چوبهای جنگلی و سنگ بوجود میآورند که اوج خلاقیت آنها را در زنده نگاه داشتن سنتها و افسانههای برجای مانده از اجدادشان به تصویر میکشد. مجسمههای [[مالی]] که در زمره صنایع دستی این کشور جای میگیرند معمولا دربرگیرنده برخی شخصیتهای تاریخی و نماهایی از طبیعت زیبای [[مالی]] است که با ظرافت تمام و با ابزاری ابتدایی نظیر تیشه ، قلم و چکش تراشیده و رنگ میشوند. این مجسمهها معمولا به گردشگران خارجی فروخته شده و یا به کشورهای غربی صادر میگردد.<ref>www.mali.culture&art.com</ref><ref>عرب احمدی، امیر بهرام (1391). جامعه و فرهنگ [[مالی]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی]، ص261-273.</ref> | |||
== نیز نگاه کنید به == | |||
* [[هنر مالی]] | |||
== کتابشناسی == |
نسخهٔ ۱۷ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۱۸:۳۶
مجسمه سازی در مالی عمدتا بر اساس رسوم قدیمی قومی قبیلگی این کشور صورت میگیرد و هیچ ارتباطی با سبکهای معمول غربی ندارد. مجسمه سازان مالیایی معمولا بر اساس اسطورههای قدیمی خود مجسمههای زیبایی از چوبهای جنگلی و سنگ بوجود میآورند که اوج خلاقیت آنها را در زنده نگاه داشتن سنتها و افسانههای برجای مانده از اجدادشان به تصویر میکشد. مجسمههای مالی که در زمره صنایع دستی این کشور جای میگیرند معمولا دربرگیرنده برخی شخصیتهای تاریخی و نماهایی از طبیعت زیبای مالی است که با ظرافت تمام و با ابزاری ابتدایی نظیر تیشه ، قلم و چکش تراشیده و رنگ میشوند. این مجسمهها معمولا به گردشگران خارجی فروخته شده و یا به کشورهای غربی صادر میگردد.[۱][۲]
نیز نگاه کنید به
کتابشناسی
- ↑ www.mali.culture&art.com
- ↑ عرب احمدی، امیر بهرام (1391). جامعه و فرهنگ مالی. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، ص261-273.