مراکز تحقيقاتی علمی و آموزشی در چین: تفاوت میان نسخه‌ها

از دانشنامه ملل
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:


آموزش ­های ارائه شده در دانشگاه­ های [[چین]] کاملا مطابق با برنامه ­های استاندارد آموزشی است که شامل برگزاری کنفرانس، مباحثه­ ی آزاد در کلاس، حضور در کلاس ­های آموزشی و مشاوره ­ای می­ گردد. همزمان با برگزاری کلاس ­های درسی، آموزش ­های دیگری از جمله تئوریک، بازدید علمی، تدریس عملی و تحقیقات اجتماعی نیز ارائه می­ گردد. جهت ارتقای سطح علمی دانشجویان، کتابخانه­ های دانشگاه­ ها فعال می­ شوند تا دانشجویان اهل تحقیق و مطالعه پرورش یابند. کلیه­ ی مراکز آموزش عالی به تجهیزات پیشرفت ه­ای مجهز شده اند تا برنامه ­های آموزشی شکل اجرایی به خود بگیرند. اجرای تحقیقات علمی در مراکز دانشگاهی چین نقش مؤثری در توسعه ­ی تکنولوژی و شکوفایی ساختار اقتصادی کشور به همراه داشته و دانشگاه­ ها و دانشکده ­ها نیز نقش مهمی در انجام تحقیقات علمی ایفا می­ نمایند. در حال­ حاضر، بیش از 3402 مؤسسه­ ی تحقیقاتی در زمینه­ های گوناگون در دانشگاه­ های کشور فعالیت دارند تا نیاز­های کشور در زمینه­ های مختلف را برآورده سازند. برخی از این مؤسسات تحقیقاتی دانشگاهی، با ارائه ­ی خدمات علمی-پژوهشی به بخش های تولیدی دولتی و خصوصی، در تأمین هزینه ­های آموزشی و توسعه ­ی علمی دانشگاه مربوطه نقش مؤثری دارند. چاپ و انتشار مقالات و رساله ­های علمی دانشمندان چینی در نشریات بین المللی در رده بندی جهانی سال 2003 مقام پنجم را به خود اختصاص داد و میزان امتیازهای انحصاری در اختراعات کشور نیز فزونی گرفته که بیانگر توسعه پایدار نوآوری در چین است.<ref>سابقی، علی محمد(1392). "جامعه و فرهنگ چین". ''تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی''، جلد سوم، ص.</ref>
 
آموزش ­های ارائه شده در دانشگاه­ های [[چین]] کاملا مطابق با برنامه ­های استاندارد آموزشی است که شامل برگزاری کنفرانس، مباحثه­ ی آزاد در کلاس، حضور در کلاس ­های آموزشی و مشاوره ­ای می­ گردد. همزمان با برگزاری کلاس ­های درسی، آموزش ­های دیگری از جمله تئوریک، بازدید علمی، تدریس عملی و تحقیقات اجتماعی نیز ارائه می­ گردد.  
 
جهت ارتقای سطح علمی دانشجویان، کتابخانه­ های دانشگاه­ ها فعال می­ شوند تا دانشجویان اهل تحقیق و مطالعه پرورش یابند. کلیه­ ی مراکز آموزش عالی به تجهیزات پیشرفت ه­ای مجهز شده اند تا برنامه ­های آموزشی شکل اجرایی به خود بگیرند. اجرای تحقیقات علمی در مراکز دانشگاهی [[چین]] نقش مؤثری در توسعه ­ی تکنولوژی و شکوفایی ساختار اقتصادی کشور به همراه داشته و دانشگاه­ ها و دانشکده ­ها نیز نقش مهمی در انجام تحقیقات علمی ایفا می­ نمایند.
 
در حال­ حاضر، بیش از 3402 مؤسسه­ ی تحقیقاتی در زمینه­ های گوناگون در دانشگاه­ های کشور فعالیت دارند تا نیاز­های کشور در زمینه­ های مختلف را برآورده سازند. برخی از این مؤسسات تحقیقاتی دانشگاهی، با ارائه ­ی خدمات علمی-پژوهشی به بخش های تولیدی دولتی و خصوصی، در تأمین هزینه ­های آموزشی و توسعه ­ی علمی دانشگاه مربوطه نقش مؤثری دارند. چاپ و انتشار مقالات و رساله ­های علمی دانشمندان چینی در نشریات بین المللی در رده بندی جهانی سال 2003 مقام پنجم را به خود اختصاص داد و میزان امتیازهای انحصاری در اختراعات کشور نیز فزونی گرفته که بیانگر توسعه پایدار نوآوری در [[چین]] است.<ref>سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد سوم، ص.</ref>
 
نیز نگاه کنید به [[نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین]]؛ [[برنامه های توسعه ی علوم و فنون چین]]


== کتابشناسی ==
== کتابشناسی ==

نسخهٔ ‏۹ نوامبر ۲۰۲۳، ساعت ۲۰:۴۵


آموزش ­های ارائه شده در دانشگاه­ های چین کاملا مطابق با برنامه ­های استاندارد آموزشی است که شامل برگزاری کنفرانس، مباحثه­ ی آزاد در کلاس، حضور در کلاس ­های آموزشی و مشاوره ­ای می­ گردد. همزمان با برگزاری کلاس ­های درسی، آموزش ­های دیگری از جمله تئوریک، بازدید علمی، تدریس عملی و تحقیقات اجتماعی نیز ارائه می­ گردد.

جهت ارتقای سطح علمی دانشجویان، کتابخانه­ های دانشگاه­ ها فعال می­ شوند تا دانشجویان اهل تحقیق و مطالعه پرورش یابند. کلیه­ ی مراکز آموزش عالی به تجهیزات پیشرفت ه­ای مجهز شده اند تا برنامه ­های آموزشی شکل اجرایی به خود بگیرند. اجرای تحقیقات علمی در مراکز دانشگاهی چین نقش مؤثری در توسعه ­ی تکنولوژی و شکوفایی ساختار اقتصادی کشور به همراه داشته و دانشگاه­ ها و دانشکده ­ها نیز نقش مهمی در انجام تحقیقات علمی ایفا می­ نمایند.

در حال­ حاضر، بیش از 3402 مؤسسه­ ی تحقیقاتی در زمینه­ های گوناگون در دانشگاه­ های کشور فعالیت دارند تا نیاز­های کشور در زمینه­ های مختلف را برآورده سازند. برخی از این مؤسسات تحقیقاتی دانشگاهی، با ارائه ­ی خدمات علمی-پژوهشی به بخش های تولیدی دولتی و خصوصی، در تأمین هزینه ­های آموزشی و توسعه ­ی علمی دانشگاه مربوطه نقش مؤثری دارند. چاپ و انتشار مقالات و رساله ­های علمی دانشمندان چینی در نشریات بین المللی در رده بندی جهانی سال 2003 مقام پنجم را به خود اختصاص داد و میزان امتیازهای انحصاری در اختراعات کشور نیز فزونی گرفته که بیانگر توسعه پایدار نوآوری در چین است.[۱]

نیز نگاه کنید به نظام آموزش، تحقیقات و فناوری چین؛ برنامه های توسعه ی علوم و فنون چین

کتابشناسی

  1. سابقی، علی محمد(1392). جامعه و فرهنگ چین. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی بین المللی الهدی، جلد سوم، ص.