هاکاتا در زیمبابوه: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
[[پرونده:هنرهای سنتی زیمبابوه.png|بندانگشتی|هاکاتا|205x205پیکسل]]"هاکاتا" (Hakata) از چهار قطعه چوب تشکیل شده بود که هر قطعه با حکاکی و طراحی خاص روی آن نمایان گر قدرت یا ارزشی بود که بر اساس عرف و سنت مورد تفسیرهای گوناگون قرار میگرفت. چهار قطعه | [[پرونده:هنرهای سنتی زیمبابوه.png|بندانگشتی|هاکاتا|205x205پیکسل]]"هاکاتا" (Hakata) از چهار قطعه چوب تشکیل شده بود که هر قطعه با حکاکی و طراحی خاص روی آن نمایان گر قدرت یا ارزشی بود که بر اساس عرف و سنت مورد تفسیرهای گوناگون قرار میگرفت. چهار قطعه | ||
چوبی فوق را جنس مذکر، جنس مونث، خوش شانسی و بد شانسی میخواندند همان گونه که برای آنها مفاهیم پدری (شجاعت)، مادری، جوانی، تجرد (پاکدامنی) نیز قائل بودند<ref>ایپکچی، محمدحسن ( | چوبی فوق را جنس مذکر، جنس مونث، خوش شانسی و بد شانسی میخواندند همان گونه که برای آنها مفاهیم پدری (شجاعت)، مادری، جوانی، تجرد (پاکدامنی) نیز قائل بودند<ref>ایپکچی، محمدحسن (1399). جامعه و فرهنگ [[زيمبابوه|زیمبابوه]]. تهران: [https://alhoda.ir/ موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی]، ص. 220-221.</ref>. | ||
== نیز نگاه کنید به == | |||
[[هنر زیمبابوه]]؛ [[هنرهای سنتی زیمبابوه]]؛ [[صنایع دستی در زیمبابوه]] | |||
== کتابشناسی == | == کتابشناسی == |
نسخهٔ ۵ مهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۶:۰۴
"هاکاتا" (Hakata) از چهار قطعه چوب تشکیل شده بود که هر قطعه با حکاکی و طراحی خاص روی آن نمایان گر قدرت یا ارزشی بود که بر اساس عرف و سنت مورد تفسیرهای گوناگون قرار میگرفت. چهار قطعه
چوبی فوق را جنس مذکر، جنس مونث، خوش شانسی و بد شانسی میخواندند همان گونه که برای آنها مفاهیم پدری (شجاعت)، مادری، جوانی، تجرد (پاکدامنی) نیز قائل بودند[۱].
نیز نگاه کنید به
هنر زیمبابوه؛ هنرهای سنتی زیمبابوه؛ صنایع دستی در زیمبابوه
کتابشناسی
- ↑ ایپکچی، محمدحسن (1399). جامعه و فرهنگ زیمبابوه. تهران: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، ص. 220-221.